onsdag, mars 31, 2010

Sista tiden

Ja nu är jag här, har inte prioriterat bloggen när jag väl varit Alex-fri. Han sitter typ alltid i knät... och kvällstid har jag gjort annat, tex umgåtts med min man :) Just nu sitter Alex iaf i soffan och leker så jag tar en chans.

Alex är alltså fortfarande inte helt bra. Han verkar lite rädd för att äta eftersom han har fått upp så mycket. Dock får han behålla det lilla han äter vilket är bra. Tyvärr får han ju inte tillbaka krafterna när han knappt äter, det är som en ond cirkel... Så han är hemma även denna vecka vilket är segt... Men vi har iaf fått den där närheten och tiden tillsammans som bvc rekommenderade ;)

Helgen var bra, eftersom Jamie behövde aktiveras så träffade vi (jag o Jamie) mamma o Lasse på torp i lördags vilket var trevligt. Jamie fick sig ett par gympaskor, lördagsgodis och träffa mormor och Lasse så han var nöjd. Jag slapp sitta ytterligare en dag med Alex i knät så jag njöt.
I söndags åkte jag o Jamie till min mormor som fyllde 91år. Pelle o Alex fick stanna hemma hela helgen eftersom Alex var sjuk. Vi tackade även nej till ett annat kalas i helgen pga det, vill ju inte smitta för mkt folk ;) ne men familjen känns mer acceptabel men magsjuka ska ju inte smitta om man själv inte är sjuk så tror inte jag o Jamie smittat nån. Har inte hört något om det än iaf :)

I måndags följde jag med Emma till vattengympan, gjorde rätt ont i bröstkorgen att studsa och hoppa men jag hoppade över en hel del övningar så det gick rätt bra. hade ont i bröstkorgen igår men vet inte om det var pga överansträngning eller träningsvärk, hoppas på det senare :)

Igår så tog jag och Pelle tag i trädgården, eller vi påbörjade det iaf, den är ju itne liten... Vi klippte rosorna vid uppfarten. Nu väntar dem andra tusen rabatterna... Eller jag klippte och Pelle rensade rabatten, blev jättefint och det är kul o se att vi gjort någon nytta :) Om det någonsin blir sol igen så ska jag gå ut och fixa ännu mer när jag ändå är sjukskriven. Men blir nog inte denna veckan eftersom den är rätt uppbokad.
Jag var även på promenad med Emma igår, det är så skönt när någon drar ut mig! Jag känner att jag kommit igång lite med det här med vikten. Jag äter inte godis o knappt annat sött heller. Sen har jag börjat byta ut måltider mot shakes vilket faktiskt funkar bra. Just nu blir det shake till frukost och kvällsmat, sen äter jag mellanmål, lunch och middag som vanligt. Borde ju ha någon effekt tycker jag. Nu när Alex sover hade jag tänkt dra igång wii och köra lite yoga. Konditionsövningarna funkar inte så bra än då brösten hoppar för mycket och det gör ont... Men det kommer nog. Ska ge mig på crosstrainern imorgon fast utan o använda dem svängbara armarna, det borde gå. Idag är det även sjukgymnastik, bränner ju inte mkt fett men återuppbygger iaf musklerna i överkroppen. Det känns bra hela alltet, men jag har iofs inte börjat väga mig ännu. Är livrädd för vad vågen ska stå på... Men nästa vecka ska jag ställa mig på vågen, då borde Alex vara hos Anna-Lena igen och jag kan ge 100%. Då blir det både träning och längre promenader med Nallen.
Helgen blir nog inte lika aktiv på träningsfronten då den kommer spenderas i Stenungsund hos min familj.

I övrigt så känner jag mig som en hyfsat nöjd person just nu. Är rätt trött på att ständigt ha en unge i knät men annars så rullar det på. Jag börjar jobba igen om 2 veckor och det ska bli härligt att komma igång och känna att jag bidrar lite till hushållet igen. Även fast vi städat upp i ekonomin nu så vill jag hjälpa till att göra den ännu bättre!

En rolig sak är att jag och Pelle ska till Oslo om 2½ vecka! Vi ger oss ett dygn i Norges huvudstad i 6års present :) Ska bli härligt med en weekend på tumanhand! Barnen tar mamma och Lasse hand om så det känns tryggt.
Oslo kändes lite lagom då det inte behöver bli så dyrt eftersom vi kör dit på ett par timmar så vi behöver inte flyga eller något sånt. Hotell kan man ju hitta rätt så billigt också så det blir nog toppen :)

Älskar mina grabbar! Ciao

1 kommentar:

Pernilla sa...

va härligt med en weekend för er själva ;)