onsdag, mars 24, 2010

Drömmar o ett ljusare liv

Har på sistone känt mig rätt nere, känt mig som en loser som inget gör. ja jag är sjukskriven men jag känner mig typ frisk och Pelle har tryckt på lite om att jag kanske kunde jobba men nej det vill jag inte ändå. Sen har inte ens tvätten blivit tvättad eller huset städat den senaste veckan och det har gjort att jag jag känt mig ännu mer nere. Men så idag har jag tagit tag i huset, det är städat! jag har tvättat så torkrummet är fullt så nu börjar jag känna mig lite bättre till mods.
och nu när Pelle kom hem så var även han positivare och vi har pratat här i säkert 40min om våra liv, om jobb och framtiden.
Vi ska ta tag i våra liv, försöka få rät sida på allt.
Våran ekonomi har vi redan tagit tag i genom o sluta med onödiga utgifter förutom utemat som är vår stooora last. Vi har minskat sparande för att reda ut och börja på grön kula. Det känns skönt. Om vi bara kunde få ordning i oredan som blivit med ekonomin så kunde vi få ordning på annat här i livet också. Vi är inte illa ute eller så men inkomsterna har minskat och vi har inte riktigt hunnit med att ändra vår levnadsstandard efter det.
Men efter att ha pratat om detta nu så känns iaf livet ljusare igen även fast det är långt dit än.
Vi är rastlösa och drömmer. Som dem flesta vet har vi svårt o stanna på samma ställe nån längre period och även fast vi gillar vårt hus och älskar Lysekil så kliar det i oss... Vi vill resa, gärna långt. Bo utomlands vore kul! Men vi vill inte sälja huset!
Jag drömmer om sommaren, en uteplats i trädgården.
jag drömmer om en ny hall, en kaklad källare med jacuzzi.
Pelle drömmer om liveturneringar i poker o ny bil, och säkert mer.
Drömma kan vi göra och om vi börja styra upp kanske vissa saker kan bli verklighet!

1 kommentar:

Pernilla sa...

Positivt tänkande är bra ;)
Kram!