onsdag, mars 24, 2010

Det händer mer spännande saker än sjuka barn. Inte för att jag gör så mycket mer men saker omkring oss sker ju ivf.

Tex så har våran dricksvattenbrunn blivit översvämmad så det ser ut som kiss som kommer ur kranen. Givetvis dricker vi det inte men duscha, tvätta händerna och lagar mat (så länge maten kokar) med det. Så lite smått oroade är vi väl ändå för att vi ska bli sjuka av det, men vad ska man göra?! Vattenprover blir det definitivt när vattnet klarnar!
Vi trodde först att det var det som gjort Alex sjuk då även Jamie blev sjuk och Pelle har haft ont i magen. Men vi frågade doktorn och han trodde inte att det var det för man får inte feber av det, och Pelle har ofta ont i magen... Sen kom givetvis inte lunginflammationen från det.

Själv så känner jag mig som vanligt igen. Knappt nån smärta alls längre! Jag bär mer och mer och det går bra! Men så har det ju gått 6 veckor imorgon också! Det är sjukt hur fort tiden går ändå :) För 6 veckor sen var jag nervös och rädd inför det okända, nu har tiden sprungit ifrån mig och det enda som kvarstå från operationen är ett rött ärr och lite smärta vid överansträngning.
En skum sak med mitt ärr är att tråden som borde sitta i ärret har kommit fram på ett ställe, ser väldigt läskigt ut, ser ut som en fiskelina som sitter där. Huah! Får fråga någon kunnig om det där... för försvinner det även när den inte är med huden så får den sitta där, annars får väl nån klippa väck den... blää!

Ikväll är Pelle iväg på gubbkväll med Carl och jag hade Alex i knät till kl 20 då jag tröttnade och gav honom en flaska välling och la honom igen. Sen dess har jag inte hört något så jag antar att han somnade :) Och sedan dess har jag sett på brothers & sisters. blir nervös på den serien samtidigt som jag älskar den. har alltid drömt om en sån familj, stor, mkt kärlek och lojalitet även fast dem bråkar heeela tiden :D Well jag får väl fortsätta drömma för en så stor familj kommer jag aldrig få...

Inga kommentarer: