söndag, februari 15, 2015

Rakt in i hjärtat

SVT har gjort en tv serie om hjärtebarn, något som såklart väcker alla möjliga slags känslor i mig. Dem små barnen i serien väcker känslor hos mig som mamma och får mig att inse vad mina föräldrar har fått gå igenom. Och jag är inte så lite tacksam över att jag inte behövt gå igenom detta med mina barn, även fast vi haft andra duster på sjukhus med Mollie.
Dem äldre barnen och tonåringarna i serien sätter ord på känslor som jag inte visste fanns hos mig. Jag får flashbacks från min tid på sjukhus, jag gråter av känslorna som överbemannar mig och jag nickar igenkännande. Jag mår egentligen skit av att se denna serie men jag kan inte låta bli, det är som terapi att se andra i samma situation. 
Tankar som en av tjejerna hade i det avsnitt jag sett idag känns väldigt bekanta, jag har aldrig kunnat sätta fingret på vissa saker som hon gjorde. Jag har nog mått sämre och påverkats mer av mitt hjärtfel än jag kanske trott innan, men det är ju det enda liv jag levt och det är ju ibland svårt o veta vad det är som gör att man känner det man känner. 

Sen måste jag säga att jämfört med många av barnen som är med i serien så har jag ändå kommit lindrigt undan.

Jag önskar att alla ni som läser här ska ge "Rakt in i hjärtat", som ni kan se på SVT play, en chans. En inblick i verkligheten som ändå ganska många i Sverige lever, oavsett om det är ett hjärtfel eller något annat som är fel.



http://www.svtplay.se/rakt-in-i-hjartat


Inga kommentarer: