tisdag, februari 24, 2015

Lovets planer

Sportlov, mid term break, semana blanca, ja oavsett vad vi kallar det så har barnen en veckas ledigt från skolan. En tid att vara ute och leka, springa, cykla ja ni vet... Och mina barn vill bara se på tv och spela spel. Inte ens på hundpromenaderna får jag med mig dem om jag inte tvingar dem. Så om jag vill ha ut barnen behöver jag ha aktiviteter planerade. Igår hade vi playdate med fam Bengtler, då var dem mest inne iofs men dem lekte! Idag har vi inget på planerna förutom simlektion klockan två och sen ikväll är vi bjudna på middag hemma hos Louise, Tommy och Victor där Alex sen ska få sova över! Det är första gången han sover över hos en kompis på det sättet, jag tror inte det hade funkat om det inte var så att mamma Louise jobbar på hans skola. Jamie ska för att vara rättvis få följa med hem till familjen Bengtler efteråt, dem är också bjudna på middagen, och sov över hos Emilia :)
Sen imorgon ska Alex hänga med pappa till Gibraltar för att uträtta ärenden och sedan leka med Ian. Vi andra blir antingen hemma och hittar på något eller så far vi med Camilla o co till Ikea, men det beror lite på hur full hennes bil blir då jag står utan bil. Jag får jag har väl sagt att Kian inte funkar igen va? Jorå, varför skulle dem kunna fungera samtidigt... Blir så jäkla trött på det här med bilar, forden krånglar också, fast det är bara instrumentpanelen där så den går fortfarande att köra, man vet bara inte hur snabbt man kör... haha
Nåja, på torsdag hade jag tänkt åka till Gib med barnen men då ingen jag känner där har tid och Alex fick sin playdate som imorgon så blir väl inte det av, så vi får försöka planera in något nytt.
På fredag ska vi ha flickorna Bengtler här som sover över, vad som händer innan dess är inte heller planerat... Men på ett eller annat sätt ska jag nog få ut ungarna och leka, behöver ju inte vara mer avancerat än fotboll på tennisbanan eller cykeltur runt området... Men i får se...


Mobilbilder från i lördags

Inga kommentarer: