onsdag, februari 11, 2015

Fem år sen

Idag är det exakt 5 år sedan jag opererades, en resa som jag verkligen inte vill göra om men som jag vet att jag kommer behöva göra om i framtiden. Det var en riktigt tuff återhämtningsperiod, sjukt jobbigt både fysiskt men också psykiskt både innan och efter. Jag vet ju att det var tvunget att göras men då jag aldrig hann bli sjuk innan operationen så kändes det ju mer som att man blev sjuk när man väl gjort operationen. Hur som helst så känns det ofattbart att det redan är fem år sen, och då jag vet snittlängden på en klaff så börjar jag lite smått oroa mig för när det ska behöva ske igen... Men här tar vi en dag i taget. Idag firar vi att klaffen har hållit i fem år, något läkarna inte trodde för 3 år sen!
Så hipp hurra för mitt hjärta idag!



Inga kommentarer: