onsdag, februari 04, 2015

Inskolning

Ja ni kanske undrar hur det går för Mollie i skolan, jag kan meddela att det går hur bra som helst! Idag gick hon bara rakt in och började leka, utan att kolla om jag var med eller ens säga hejdå, så jag fick gå in till henne och säga hejdå och då vinkade hon lite lojt. Haha, jag minns inskolningarna med pojkarna, både på dagis, dagmamma och skolorna i Gib och inte en enda oavsett teknik har gått smärtfritt utan tårar. Nu är det såklart för tidigt att ropa hej, men jag ser en stor skillnad i hur Mollie hanterar detta mot hur killarna gjorde det, hon är verkligen redo! Det känns otroligt bra för mig och jag ångrar inte att jag haft henne hemma så här länge, jag har skapat en självsäker, trygg och tuff tjej som nu är redo att utvecklas vidare utan mamma. Jag förnekar inte att hon behöver lära sig mer om hur det är att umgås i grupp, dela med sig och sitta still och lyssna men hon har en god bas o stå på.
Och jag är redo att gå vidare, att vara något annat än mamma, ska bara komma på vad det är jag ska bli mer också! Men ett steg i taget!



Inga kommentarer: