lördag, februari 07, 2015

Älskade Lucy

Idag är jag enormt stolt över min minsta tjej, alltså min lilla valp som blev 6 månader för några dagar sen. Dem sista veckorna har det börjat hända saker, jag skaffade en boll på snöre som jag använder enbart när vi är ute som belöning och den fungerar som magi. Hon har lärt sig så mycket, hon är fortfarande en valp och vi har mycket att jobba på men framstegen hon tagit på sista tiden gör mig stolt. Hon har blivit en miljon gånger bättre på hundmöten, på att promenera med andra hundar och kan gå lös på platser där det inte är för mycket folk eller hundar. Inkallning funkar bra och hon har lärt sig att "gå här", inte perfekt eller längre stunder men det blir bättre och bättre. 
Ett tag var jag redo att ge upp, det kändes som att hon aldrig skulle lära sig något och allt vi gjorde var att bråka, mina händer var svullna efter promenader och hon lyssnade inte alls. Men nu så har det vänt och det är så roligt att se hur mycket hon utvecklas, plötsligt är det roligt att gå ut och gå med henne, till och med med barnen!



Inga kommentarer: