fredag, december 20, 2013

Sierra Nevada

Vi åkte upp till Sierra Nevada på fredag eftermiddag/kväll där vi mötte upp barnens farmor och farfar samt farbror Manne med flickvän Lovisa. Vi installerade oss på hotellet och sedan gick samtliga och la sig.

Lördagen börjades med fin hotellfrukost, jakt efter rätt sorts kläder bland alla väskor och så minibussen ner till torget i SN där vi hyrde utrustning. Jag var så sjukt nervös då jag inte visste hur det hela skulle sluta för min del. Men förmiddagen på skidor i dem snälla backarna gick bättre än jag hade förväntat mig. Jag klarade det och åkte mycket med pojkarna och farmor. Pojkarna är för övrigt hur bra som helst på det här med skidor! Mollie fick åka hon också, med farfar och Farbror, så inte ens 2 år fyllda påbörjade hon sin skidkarriär.
Sedan blev det lunch och Mollie somnade i min famn i ett par timmar så jag fick mig ett break. Och sedan var alla rätt möra så när vi vilat klart skulle vi bara ta den enkla blåa backen ner till hotellet... OH yes enkla blåa... Jag och därmed Pelle som väntade hamnade snabbt på efterkälken och efter ett tag grät jag av smärta, backen var för brant och mina muskler kunde inte hålla koll på knät så även fast det inte hoppade fel så gjorde det djävulskt ont. Halvvägs valde jag att ta av mig skidorna och gå ner. Det var en lång jäkla backe och det tog en bra stund för oss att komma ner. Blev mycket åk på rumpan men till slut kom vi (läs jag) ner till hotellet. Då var jag typ halt pga smärta i mitt knä... Inte så lyckat.
Men på kvällen blev det mys på en restaurang med familjen!

Söndagen började inte så bra då jag sovit dåligt pga smärta och sedan hade Mollie sovit förtvivlat dåligt. Men vi tog på oss och gick ner till frukosten. Där började min värld snurra och jag kunde knappt hålla mig på benen. Det blev inga nya tag med skidorna som jag hade tänkt utan jag blev liggandes i sängen hela dagen framför tv.n... Höjdsjuka var diagnosen som svärmor (som är sjuksköterska) ställde... Och det måste ha stämt för så fort vi kom ner från berget med bilen som skulle ta oss till flygplatsen så släppte yrseln och senare lättade huvudvärken.
Men övriga i familjen åkte skidor hela dagen, och förutom mig och Pelle så stannade resten av gänget kvar och åkte även på måndagen.

i väntan på skiduthyrning

Alex o Farmor

alex i backen

Manne

Här kommer farfar och Mollie!

Moi

lunch!

Lovisa och Manne

Alex

Mollie sover middag

Helvetsbacken

Nej jag klarar inte detta...