söndag, december 01, 2013

Första advent

Första advent har firats in med julpyssel  för mig och dem 4 små knattarna. Mysigt men ack så kladdigt! Dem två minsta fick hoppa direkt i badet efteråt men med hjälpsamma äldre syskon så fick jag både barn och bord rent igen!
Sen har chokladkalendrarna öppnats, något som barnen väntat på! Men vad jag förstår genom dem bloggar jag läser osv så är det betydligt vanligare med presentkalendrar nu för tiden?! Vi hade det för några år sen men har inte blivit av sen vi flyttade hit ner och det är inget barnen direkt minns eller förväntar sig. Dem är nöjda med varsin chokladbit varje morgon fram till jul, och jag är glad över att dem är tacksamma över det lilla dem får! Dem kommer få mer leksaker än dem egentligen behöver på julafton ändå, dagens barn är så himla bortskämda rent materiellt tycker jag. Våra barn har leksaker som står oanvända vilket jag har försökt ta tag i genom att sälja några av dem, men mina barn har lite svårt att släppa taget fast dem inte använder grejerna...

Förresten grattis till min Per på namnsdagen! Nu ska vi invänta Trine och Leo som är på g hemåt.

Segling i en leksakslåda

Fina Leo

Alex

Det blev tyst så jag gick och kollade vad dem gjorde. Dem målade så fint!

Vår pepparkakshus och innevånare

Jamie öppnar sin kalender

Hello kitty pojken med sin Kitty kalender

Mellanmål!

Leo

Mollie

Jamie äter lite

Första advent

Målaren Leo

Pysseldrottningen


Inga kommentarer: