tisdag, december 10, 2013

Åker vi verkligen om 3 dar?!

Det börjar gå upp för mig att vi om ett par dar ska åka till Sierra Nevada och sedan vidare till Barcelona. Det var så länge sen det bokades att det nu känns helt jäkla overkligt. Jag har inte kunnat åka skidor på 5 år pga mitt knä och i år ska jag prova för jag har köpt ett knäskydd med inbyggda metallskenor i. Får se om det kan hålla knät på plats. Måste erkänna att jag är livrädd. Tänk om knät hoppar igen, då blir hela Barcelona trippen förstörd också, för att inte tala om smärtan... Men jag älskar ju att åka skidor så jag börjar med barnbacken och ser hur det känns.

Vanligtvis inför en sådan här tripp så har jag börjat packa men den här gången har jag inte packat eller planerat något. Jag är lite nollställd inför vad vi behöver, men svärmor tar med alla våra vinterkläder så jag antar att det enda som behövs är underställ och något man kan gå ut och äta middag i inför skidresan. Och i Barcelona är det väl ungefär samma kläder som man alltid har, har inte riktigt koll på om dem har det varmare eller kallare än vad vi har det här. Kanske ska kolla upp det... Ok dem verkar ha kyligare klimat än oss, 10 grader mot våra 15 idag. Men istället ingen vind så går nog ungefär på ett ut :)

Sa jag förresten att vår bil har gått sönder? Jodå generatorn verkar ha gett upp så när Pelle i söndags skulle åka hem från pokerturneringen så var bilen stendöd. Tur vi har försäkring med ingående tow truck! Dem betalade taxi för Pelle hem och idag kommer dem bogserande på våran bil. Verkstan här bredvid ska kolla på den och har vi tur får dem liv i den innan fredag. Annars får vi hyra en bil, det vore så sjukt drygt. Dock ska vi oavsett inte ta våran bil upp i bergen just eftersom den är en skrothög, men vi ska byta bil med Trine och Johan som bara ska hålla sig hemma under helgen. Dock behöver dem bilen för att handla något så om våran inte hinner bli fixad innan så får vi alltså hyra en. Är lågsäsong för att hyra bil så bör inte vara något problem, men känns så jäkla onödigt när vi redan hade allt fixat. Varför skulle skrotkian ge upp just precis nu!? Oh well, straffet man får för att man köper en gammal skrotig Kia :P


Jag har en sån hatkärlek till denna skrothög

Inga kommentarer: