torsdag, december 12, 2013

Effektiv eller deppig

Mitt psykiska mående är i direktkontakt med hur mycket nytta jag gör per dag och hur mycket egentid jag hinner med. Igår var jag på strålande humör tills jag fick bråka med Mollie i två timmar för att få henne att sova middag, vilket jag misslyckades med, men Pelle kom hem och la henne och hon somna direkt... Ja det blir man ju inte mindre störd på. Sen hann jag inte få egentid eftersom pojkarna skulle hämtas... Så tja, resten av dagen var jag irriterad... Sent på kvällen tog jag tag i det och röjde upp här hemma och somnade på lite bättre humör.
Idag har jag varit effektiv, vart till försäkringsbolaget för att fixa med bilen, varit och handlat på morrisons och haft lekdejt med Ulrika och Felix i lekparken. Nu har Mollie äntligen gett upp och sover och jag har fått mig lite lunch så jag känner mig rätt tillfreds. Barnens väskor är packade och snacks osv är fixat inför resan. Bara mitt och Pelles kvar och det får jag ta tag i om en stund eller ikväll.
Imorgon kör jag ut bilen på morgonen med all packning, lastar över i Trines bil som vi ska låna och sedan kör vi våran bil till Los Barrios för lite shopping. Måste köpa vinterskor till Mollie och så måste jag hitta julklapp till Pelle. Och sedan när grabbarna slutat skolan så beger vi oss till Sierra Nevada!

Någon är glad över sin nya vagn!

Inga kommentarer: