söndag, september 01, 2013

Mollie 20 månader

Judisk begravnings ceremoni eller något utanför vårt fönster. Vi har en stoooor kyrkogård utanför vårt hus. Bara män där med sina söta små huvudbonader, dem sjunger på vad jag gissar är hebreiska. Ingen skönsång precis och man förstår ju inte ett ljud och jag kan inte låta bli att undra var kvinnorna är.... Nå en ny upplevelse för mig :)

Annars då? Jag hade svårt att somna igår och klockan blev efter ett innan jag slumrade in, så när Mollie vaknade strax efter sju var jag inte så jättepigg men det går rätt bra ändå. Jag försöker komma på något vi kan hitta på idag så alla blir nöjda. Stränderna kommer vara smockfulla då det är söndag och allt är stängt och dem flesta är lediga så det känns inte riktigt som ett alternativ. Plus att jag inte vet om jag skulle kunna styra upp kaoset som det innebär med att gå till stranden med 3 barn. Jag är inte direkt sugen på o gå till en lekpark heller men det är nog så det får bli. Barnen behöver ju springa av sig och så många andra aktiviteter finns det inte riktigt här... Just nu är dem iaf nöjda med ett spel på min mobil så jag avvaktar ;)

Imorgon blir det troligen Europa point med ett gäng andra mammor och barn och på tisdag börjar faktiskt Jamie i skolan igen, i year 2! Onsdag är det Alex tur, reception, hur blev mina killar så stora?! Men ska bli skönt att jag inte behöver aktivera dem hela dagen o bli beskylld för att vara en tråkig mamma ;) Tänk vilken semester med bara Mollie! Måste erkänna att jag längtar tills båda killarna går till klockan tre på em så jag får egentid när Mollie sover middag, men det får vänta tills i oktober.

Och idag blir finaste Mollie hela 20 månader gammal, är det sant att hon blir 2 år om bara 4 månader?! Galet hur tiden springer ifrån oss!

Från häromdan. Jag: Får jag ta kort på dig? Mollan: Noooooo!

Inga kommentarer: