söndag, september 01, 2013

möblera om?

Jag känner lite ensam och deprimerad som jag alltid gör när Pelle åker bort, det är skumt hur fort det slår mig. Men vi har haft en okej dag, en innedag då båda grabbarna sa att dem inte ville gå ut. Så vi har varit hemma. Jag har monterat en sak till grabbarnas pysselgrejer som vi köpte på ikea igår och städat upp här hemma. Tvättat lite men mest bara slappat framför tvn. Och så på eftermiddagen kom Daniela och barnen över och hängde med oss, men jag var riktigt nere så vet inte om Daniela hade så skoj. Dock vet jag att hon trivs bättre här än hemma i sin egen lägenhet, vilket jag förstår då deras är mörk o trång... Nåja, ingen dålig dag men absolut inte en jätterolig heller.

Grabbarna har dem senaste dagarna lekt extremt bra ihop och jag har börjat lura på om det kanske inte vore bättre om dem delade rum trots allt?! Just nu leker dem bara i Alex rum som egentligen är rätt trångt och Mollie och Jamies rum står tomt fast det är större. Den enkla anledningen är att det finns en grind in till Alex rum så Mollie inte kan komma in och förstöra. Enklaste lösningen vore ju o skaffa en grind till, men jag vill inte att Mollie inte ska kunna gå in i sitt eget rum. Så bäst vore ju om Alex och Jamie bodde i det stora rummet ihop och vi satte upp grinden där ist. Men då kommer vi till problemet, dels, hur ska vi få plats med den stora sängen och Mollies säng där? och hur ska man göra när vi får gäster? En enkel lösning som slog mig just nu hade kanske varit att låta Mollie börja sova i stora sängen och så låter vi Mollies spjälsäng som man kan ta av ena sidan på stå kvar inne i det andra rummet och göra om det till en myshörna så att hon kan sova där när vi har gäster... Alternativt ta in extrasängen vi har i det rummet och så kan hon sova på den där när vi får gäster. Och den stora frågan är, hur länge kommer Jamie och Alex fortsätta vara bra kompisar och klara av o dela rum? Mycket att fundera på helt klart, någon som har en input? Min hjärna jobbar på högtryck med detta för tillfället och jag vill helst gå in dit nu och möblera om.... Jag menar it makes more sence att killarna delar rum, för som det är nu används inte Jamies leksaker, men vore dem på samma ställe som han leker på så vore det nog annorlunda. Och dem leksaker han använder tar han in till Alex och sedan kommer dem aldrig tillbaka till hans rum. Jag har givetvis frågat grabbarna också och dem vill gärna dela rum för tillfället så why not, inga stora saker som behöver flyttas runt direkt, kanske deras garderober dock...

Inga kommentarer: