tisdag, september 03, 2013

Skolstart

Healthy snacks går att fixa och gott blir det, men dyrare i både tid och pengar, idag har jag gjort en smoothie med hallon, banan, päron och yoghurt. Mums! Och sedan en hallonpaj utan socker som serverades med vaniljyoghurt. Im happy and so is my body, men uj vad mycket mer det kostade mig... Är det värt det? Inte varje kväll, men kan man få bort sötsuget så nån gång ibland, absolut värt det!

Nå Jamies första dag i skolan gick bra, dem hade splittat upp klasserna som började i year 2 så han hade inte med sig alla sina bästa vänner i nya klassen men verkade rätt nöjd ändå. Nya fröken, Mrs Oliviero  verkade trevlig så jag hoppas allt ska rulla på fint där! Så nu håller vi bara tummarna för att Alex får en mysig fröken också!

Annars idag så har vi hängt med Trine och Leo, och Mollie har inte sovit en blund på hela dagen. Och när Trine skulle gå och vi stod utanför och pratade så gick Daniela förbi utanför så jag vinkade till henne och hon kom upp. Så fullt upp! När Daniela hade gått så blev det rakt i säng för fröken Mollie, hon var inte svår att övertala kan jag säga. Upptäckte även att en ny tand håller på att spricka igenom för henne så gav lite nerufen så hon skulle få sova ok inatt. Än så länge har jag inte hört ett pip från henne, fast behöver inte betyda nåt, hon brukar vakna när huset blir mörk o tyst... Natten till idag sov hon dock från det att hon somnade efter kl 22 till kl 6 då hon fick komma in till mig och somnade om till kl8 så jag kan inte klaga! Förutom på att hon somnade så sent igår då...

Nåja, nu ska jag göra mig iordning och krypa upp i sängen.Vi höres!


skolpojken

busan äter frukost

pojkarnas rum, bättre bilder kommer när jag orkar ta in dem från kameran

Mollies rum

Pelle hälsar på hos min nyaste brorsdotter <3 td="">

Inga kommentarer: