tisdag, juli 20, 2010

Trädgården hägrar mer

Här händer det lite av varje och trädgården drar mer än datorn så därför skriver jag inte så mycket för tillfället.

Igår var jag o grabbarna till min mormor o hälsade på och efter god middag där så åkte vi till torp då jag behövde lämna min mobil på lagning och köpa en reservdel till audin. Frågade typ 4 gånger på biltema för att få rätt grejer men det blev tydligen fel i slutändan ivf. Suck!

Imorse så fick jag pallra mig upp kl sex för att åka till sjukgymnasten med mitt knä. Dem har öppet hus för nya patieter från halv åtta på morgonen o när pelle ringde så sa dem att skulle man få hjälp så ska man helst vara där innan sju så kvart i sju parkerade jag vid sjukhuset. Rutinerad som jag är hade jag emd mig min bok och tur var det då jag fick vänta till åtta innan jag fick hjälp. Men jag fick ivf hjälp till skillnad från flertalet andra som kom vid halvåtta, då var det redan fullt... Har iaf fått övningar till knät så nu är det upp till mig om det blir helt bra!
Annars idag ahr jag hunnit städa och så har vi fått massa besök. Det enda planerade besöket var Emma o hennes barn men sen kom David o hans schweiziska flickvän spontant sådär förbi och det slutade med att dem sover över här i natt. David bor nämligen i sthlm så dem har en bit hem ;) Pelle var i väg med Carl och på vägen hem köpte dem glass o sen kom dem hit och Carl hade 3 av sina barn emd så vart fullt hus här. Rena dagiset men barnen hade superskoj och vi trevligt :)
Nu så har vi ätit middag och barnen är i säng, Pelle, David o Melina är inne i Lysekil på sightseeing och jag ska strax packa för imorgon åker jag o barnen till sthlm!

Tanken den här veckan var att åka till Västerås så som imrogon emn iom mitt knä så ändrades planerna så nu ska Sandra och Emma komma till sköndal och bo där med oss ist då det blir lättare för mig. Ska bli väldigt trevligt :)

På Fredag kommer Pelle, Carl, Vicky o Maxim upp och sen ska vi spendera en vecka ihop i sthlm. Så får vi lite semester allihop! Blir nog någrar turer med båten och kanske nån in till stan. Vi ska iaf bo på Ingarö och vi ska bara njuta!
Söndagen den vecka ska vi på bröllop, jag o Pelle då. Carl, Vicky o Maxim far hem och killarna får vara med farmor o farfar.
Sen blir det en veckas scoutläger :O Jag vet inte vad jag ger mig in på men det ska nog gå bra ;)

Ne nu ska jag ta tag i o packa åtminstone Jamies kläder!
Ses!

Inga kommentarer: