tisdag, juli 13, 2010

Åska o skadad minisk

Tänkte skriva lite om 2 andra spännande saker som hänt det senaste dygnet.

Igår drev det största åskvädret jag någonsin sett in här. En svart vägg som blåste in över oss. Jag skyndade ut med Nalle och kom in 5 min innan stormen bröt loss. Först var det bara åska på håll men så började det blåsa mer och mer och snart stod regnet som spön i backen. Åskan kom närmare och närmare. Helt plötsligt stannade vinden bara upp och vi insåg att vi var i stormens öga. Sen så blixtrade det över hela himlen och mullrade hela tiden. Himla häftigt! Vi hade tur att åskvädret gick ca 500m vid sidan om oss annars hade nog risken varit stor att den kunde ha slagit ner hos oss då vi bor på en åker med ett par andra hus...
Värsta åskan drog sig förbi men det åskade och regnade hela natten.

Idag skulle vi egentligen till Borås djurpark men iom att vädret var som det var ändrade vi oss o åkte till lek och buslandet i gbg ist. Träffade Gabbe, Emma och Tuva.
Vi lekte och stojade och hade himla skoj. Men så skulle jag ur en uppblåst rutschkana som Jamie var på väg i, jag studsade och var redan i luften när jag såg honom så jag försöker hoppa förbi. Landar jättefel och känner hur hela knät hoppar... AJ! Kan inte röra mig det bara gör så jävla ont. Innan jag är klar i skallen har personalen ringt ambulans så det blev ambulans till Mölndals sjukhus och akuten. Där blev jag levererad som ett paket, dem pratar om en som man inte finns, i kodord. Kändes jävligt tråkigt o opersonligt. Men 4 timmar senare efter möte med doktor och röntgen konstateras att inre minisken fick sig en smäll och att jag får hoppa på kryckor o ha stödbandage... Har jävligt ont men om en månad ska jag på återbesök och då bör det vara läkt iaf. Får se hur semestern blir nu...

Inga kommentarer: