tisdag, juli 13, 2010

Belgien

Det var väl dags o skriva igen. Är hemma igen efter en underbar helg i Belgien med Sandra! Vi träffas inte ofta irl men när vi gör det så har vi ivf aldrig tråkigt :) Det har vi för övrigt aldrig på msn heller...

Fredagen började tidigt för min del då bussen gick redan halv sju här utifrån. efter 4 olika bussar vart jag framme på flygplatsen och allt avlöpte väl. Planet var i tid så kl 13 var jag på Bryssels flygplats där jag börjar känna mig riktigt hemma :P Hittade utan problem ner till tåget och efter ett samtal till Sandra var jag säker på vilket tåg som ledde till Gent där Sandra bor.
Väl i Gent hittade jag inte Sandra o började bli lite nervös men så kom hon, en kvart sen, eftersom hennes buss fastnat i trafikkaos. Jag hade impulsköpt ett paket med 4 olika Astrid Lindgren pussel till lilla Emma och det blev hon väldigt glad i. Sandra fick en påse Dumle och en bättre begagnad bok :P Vi tog bussen hem till dem för att jag skulle få mig något att äta och för att jag skulle få se deras hus som dem renoverat i drygt 2 år. Nu är huset nästan klart och dem har hittat ett nytt hus o renovera :P Nä men ett i ett bättre område.
Vi gick i ett par billiga affärer i Gent, där jag fyndade säkert 5 t-shirtar till Jamie för 100kr sammanlagt. Handlade nog mer också förresten :)
När vi hade lämnat Emma hemma hos Sandras man så åkte vi in till Gent stationen igen och tog första bästa tåg till Brugge där jag hade bokat hotell åt oss!
Hotellet låg inte alls där vi hade trott så vi fick fråga en kille om hjälp, när han tittat på kartan och berättat att vi var 1,5km fel bestämde han sig för o köra oss dit i sin bil! Så vi fick skjuts och slapp virra runt mer.
När vi installerat oss på hotellet så bestämde vi oss för att promenera dem 3km in till Brugge centrum för middag. Vi hittade en trevlig restaurang där vi åt en god middag. Väldigt trevligt! Efter middagen gick vi till ett väldigt bra glasställe för efterrätt men tog med glassen till en park för att äta där. Var riktigt gott men folk runt om oss trodde nog vi var fulla så som vi skrattade och hade oss. Kan tillägga att vi inte druckit en droppe alkohol, det var bara lyckorus blandat med övertrötthet :)
Vi stapplade tillbaka till hotellet framåt tiotiden och somnade fort, var en lång dag.

Lördagen vaknade Sandra vid åtta för hon är lite knas ;) jag vaknade av att hon låg o läste vid halv nio och tvingade mig ur sängen.
Vi började dagen med o gå vilse på väg till Aldi som är en mataffär. Har jag nämnt att Sandra har bott i Brugge i 2år? haha! Men efter en liten omväg hittade vi rätt och fick köpt lite frukost.
Efter det vandrade vi vidare in mot centrum för lite shopping. Var en härlig dag där både jag o Sandra fyndade på rean. Åt god mat och bara umgicks utan barn o män. Underbart! Framåt kvällen efter maten satte vi oss o rankade män, Sandra hävdar nämligen bestämt att Belgare i allmänhet är fula, jag förutom hennes man då. Hon lyckades bevisa det för mig med :D en vi ska jämför med killarna i Västerås då vi ses där nästa vecka!

Söndagen var jag heeelt slut. Har jag nämnt att vi haft 30-35 grader varmt hela helgen? Det hade vi iaf.
Vi promenerade in på stan men allt var stendött... Så vi satte oss på en bänk på ett torg där vi typ satt i tre timmar. Vi togen en paus vid tolv för att äta lunch på en restaurang på samma torg. Jag kände mig helt däckad o hade nog nästan kunnat somna. Så pimplade i mig en energi-dryck o lite godis för o orka med hemfärden. kl 14 öppnade alla affärer och det hade vi väntat för då jag hade ångrat mig ang. en t-shirt som jag inte köpt på lördagen. Jag köpte den o sen fick vi bege oss till tågstationen. Blev itne som vi tänkt oss med tågen men vi åkte samma tåg iaf en bit men Sandra hoppade av efter 25min då vi var i Gent där hon bor. Vi hade båda tänkt gå av där men enl han på tågstationen gick inte tågen till flygplatsen från gent på söndagar så jag fick åka vidare till bryssel för att sedan byta tåg där. Lite snopet hejdå blev det men jag tog mig hem tryggt o säkert och Pelle väntade på landvetter.
Var en härlig helg, kanske något kort bara!
Bilder finnes på facebook

Tack Sandra, du är den bästa!