tisdag, januari 05, 2016

Vovve liten

Känner mig som världens sämsta hundägare, lilla Lucy har ju inte haft världens bästa track record sen vi fick hem henne... Dock vet jag att jag inte är en dålig hundägare eftersom jag alltid löst problemen, men varför, varför, ska hon fortsätta drabbas!? Nu verkar vi ha loppor igen, satte in medel mot det 1 januari men hon kliar och kliar, hittar dock inga loppor på henne längre. Men hon har kala fläckar och på ena frambenet har hon kliat så hon har ett stort sår. Detta har vi lagt om sen innan nyår men i natt hade hon slitit av bandaget och kliat upp såret blödande igen... suck! Har googlat massa och nu hittat ett sooting schampo och crème som jag tänkte ge en chans innan vi får ta henne till veterinären. Dock klickar hennes näsa fortfarande så får antagligen bli ett besök till veterinären snart ändå... Jag önskar jag va lite rikare och hade råd att ta hundjäkeln till veterinären varenda jäkla månad... ;) Får lägga in det i vår budget tror jag minsann! Och oavsett om man har råd med det eller ej så gör man ju det, för hon är ju en del i vår familj och förtjänar det bästa. Jag önskar bara att eländet kunde lugna sig lite får våran vovve!



1 kommentar:

Maja sa...

Stackars Lucy, det är hemskt när det kliar så mycket att dom inte får ro. :( Kanske värt att köra the cone of shame på nätterna tills det läker ihop? Det kliar ju även medan det läker ofta.. Hoppas schampot och krämen gör skillnad. Det är alldeles hemskt när djuren inte mår tipp topp, även när man gör allt man kan för att hjälpa dom!