tisdag, januari 05, 2016

Förskola

Sitter i bilen utanför Mollies nya förskola, hon provar att vara själv där en timma och jag tyckte inte det var någon idé att åka hem. Jag har gått en promenad runt den vackra sjö som ligger här och fotat lite men mitt knä tyckte inte att ett andra varv var någon bra idé så nu sitter jag här. Jag är lite besviken då Mollie blivit tilldelad endast två tillfällen i veckan och den ena hela långa dagen från 8-18... Så långa dagar kommer det inte att bli för henne och det känns larvigt att inte kunna få lägga dem timmar vi får gratis så som vi vill. Dock kommer vi ändå få lägga till och betala för åtminstone en dag till i veckan om det ska vara någon idé att jag börjar arbeta men känns ju lite larvigt att få timmar gratis som vi inte kommer utnyttja. Nå kanske är dem mer samarbetsvilliga när vi väl börjar betala utöver gratistimmarna, men tydligen behövde jag maila in det till den ansvariga ist för att ta det nu... Kanske lika bra då jag inte vet vilka dagar jag kommer jobba iaf. Nå förhoppningsvis kan jag jobba kvällar också så behöver förskolan inte bli ett problem.
Mollie verkar hur som helst trivas och vi ska tillbaka på fredag så hon får äta lunch med dem andra barnen en gång innan hon börjar nästa vecka. Spännande!!









Inga kommentarer: