fredag, januari 29, 2016

Hej på er!


Det känns som allt här rullar åt rätt håll och att allt verkar lösa sig. Men det verkar bli lite fördröjning för mig att starta jobbet då vi efter många om och men tagit tag i det här med bilen. Ja för vi har beslutat oss för att registrera den som brittisk. Så på måndag ska den in på verkstaden där allt ska fixas så att den går igenom besiktning så att den är godkänd som brittisk. Men då svenska besiktningen går ut på Söndag och vår svenska försäkring där med inte gäller och vi inte kan skaffa ny försäkring här förrän vi har ordning på alla papper så får jobbet vänta. Vi har ju varit väldigt inställda på att köpa ny bil då vi inte fick tag i en verkstad som ville göra alla justeringar men så fick vi tag på denna verkstad i veckan och dem har gått igenom vad som behöver fixas och hur mycket det skulle kosta. Så vi beslutade oss för att gå igenom det här med omregistrering, även fast man kan få en ny bil för ungefär samma pengar så känns detta bäst då vi känner denna bil och den då har gilltig besiktning i minst ett år, bilar i denna prisklass brukar bara ha gilltig besiktning nån månad framåt och säljs därför så billigt. Men det blir alltså ett par veckor då vi inte har någon laglig bil att köra så jag får prata med jobbet om det. Vi tänkte hyra bil men det är så dyrt att jag inte skulle tjäna något på att jobba ändå. Dåligt tajming men vad ska man göra..? Men pratade med jobbet idag iaf och i övrigt så var jag redo att börja jobba!! Ska kolla med dem om jag kanske kan åka med den jag ska gå vid sidan av nu i början så att det kanske löser sig ändå, annars verkar dem väldigt flexibla och väntar med största säkerhet tills vi fixat allt med bilen. Men vore kul att få komma igång!! Vill starta mitt nya liv som arbetande mamma!
Min mamma gick i pension innan jul och nu tar jag vid, det är lite symboliskt. Mannen min fick ny chef i veckan och min pappa har också ändrad jobbsituation så det är mycket som händer kring just jobb just nu. Spännande!

Förresten hittade jag en fotbollstårta idag, frågan är bara om den inte är för liten... Men som sagt, ungarna äter ju nästan aldrig någon tårta ändå, och jag lovade Jamie att vi skulle baka kärleksmums idag och så har jag köpt kakor så det ska nog lösa sig!

Sen var jag på kaffemorgon på skolan, tyvärr är jag så blyg vid sådana tillfällen men satt med gänget som Nadine snackade med och träffade några andra mammor från Alex klass. Kanske kan det bli mer än så efter några sådana tillfällen.

Flashback friday från April 09

Mina småkillar provar morfars hoj

Mini Alex

Lilla Jamie

Inga kommentarer: