söndag, januari 03, 2016

Last couple of days

Nu har vi haft våra fina vänner Trine och Johan här på besök med sina barn Leo och Sam. Det är alltid trevligt och enkelt att umgås med dem och trots sjukdomar så har tiden flygit förbi.

På nyårsafton så gick jag, Trine och Jamie till centrum för att köpa sista presenterna till Mollie och kolla på Primark som är sjukt billiga på kläder, en affär Trine saknat i Sverige. Jag fick köpt pussel, målarbok, en t-shirt och play doh till Mollan och sedan spenderade jag nästan alla mina julklappspengar från pappa på kläder till mig. Kom hem med 5 par nya byxor, mest tights, två långärmade toppar och 2 t-shirtar, sen underkläder och strumpor så nu är jag kittad för ett tag iaf!
På vägen hem köpte vi med oss kött till middagen hos slaktaren, sen lämnade vi alla våra kassar och Jamie hemma och tog bilen till mataffären för att köpa resten till nyårsmiddagen. Busy busy!
Sedan spenderades resten av dagen med att laga middag, kött i ugn, rotfruktsblandning och beasås med mintfluff på oreosbotten till efterrätt. Sen körde vi mjukisbyxor-afton med god mat och relaxing (så gott det går med 5 barn). Trine missade 12-slaget då hon somnade hos Sam som vaknat strax innan och några raketer såg vi inte, men en trevlig kväll blev det!

Nyårsafton

Nyår

Sedan var det Mollies födelsedag, hon väckte oss vid 8 och tyckte vi skulle sjunga och öppna paket, så vi tog oss ner till soffan och sjöng för tjejen med paket och muffins :) Sedan spenderade vi dagen med att leka med dem nya leksakerna, jag och Johan monterade nya huset som barnen lekte med en bra stund. Det blev också en promenad till parken och lite lek. Jag bakade en piñata tårta som inte riktigt hade lika häftig effekt som jag hade hoppats men ändå ganska rolig, alltså med godis i mitten som skulle ha rasat ut men som som liksom hade kladdats ihop med tårtans fyllning och inte rasade ut...
Sen på kvällen kom Annika och Alex och åt mat med oss också, jättetrevligt!

Mollie fyra år!

Nya huset och parklek

Tårta!

Mera fika

Igår så delade vi upp oss. Pelle tog Alex som varit sjuk med hosta och feber sen annandag jul eller något till doktorn. Jag och Trine tog Mollie, Leo och Sam och gick på lekland och Johan tog med sig Jamie och åkte in till London.

Jag hade lovat Mollie att hon skulle få gå på lekland på sin födelsedag men då hon fyller på en röd dag så fick hon vänta en dag till. Hon och Leo hade jätteroligt och leklandet fick klart godkänt, dit kommer jag gärna tillbaka och helt klart med alla barnen, för tror dem alla skulle ha riktigt kul där!

I övrigt igår så blev det enkel middag och sedan lite spelkväll när barnen hade somnat, sista kvällen med vännerna. Nu är det tyst och tomt i huset igen, skönt att ha huset för sig själv men det har varit så kul med massa besök!

Förresten visade det sig att Alex har chest infection och går nu på antibotika, han sover mycket men är feberfri nu!

Lekland!

Mys!
Idag har vi städat, tvättat, diskat och kastat ut julen och Pelle har kört familjen R till flygplatsen.
Det är skönt med ett rent hus och även fast jag kommer sakna juleljusen så är det skönt att ha fått ut granen och annat småpill som stått överallt :) Vi har inga andra planer idag.

Imorgon börjar Pelle jobba och jag ska till ortopeden och se vad domen för mitt knä blir.
På Tisdag ska jag och Mollie till hennes dagis en timma och på onsdag börjar killarna skolan, men doktorn var inte säker på att Alex skulle orka med det så vi får se.
Snart är vi tillbaka i rutin igen...