måndag, juli 15, 2013

En lugn dag hemma

Idag gör vi inte så mkt, jag har packat en väska till och tvättat en maskin men annars njuter vi (iaf jag) av en stilla dag hemma. Grabbarna är på varandra en del men inte ska man väl behöva vara ute och härja varje dag hela tiden för att dem inte ska bråka? Ibland behöver man en lugn dag! Så lugnt det nu blir med tre barn. Men fördelen är det mesta som jag kunnat packa r packat, sen ska en handbagageväska packas full med elektronik, snuttefiltar osv. Tvättade kläder ska ner i väskan, badkläder och necessär också. Men jag har koll på läget och det känns skönt. Nu ska bara hemmet sorteras upp inför avresa, nästan 3 veckor är ganska länge borta så kylskåp ska tömmas, skafferi rensas osv. Men det får bli en uppgift för onsdagen, som det förövrigt har blivit ändrade planer för. Vi hade tänkt bo på hotell över natten i malaga, eller så stor del det nu går när man ska va på flygplatsen kl 4 men eftersom hotellet nu var fullbokat så får vi köra mitt i natten till flygplatsen och ställa bilen på flygplatsen för ingen vill köra oss den tiden på dygnet vilket jag förstår. Men men, så kan det vara när man bara tänker och inte bokar hotellrum. Går nog bra det här med.

Imorgon blir det besök på La feria/the fair/karnivalen som är i stan, eller inte i vår stad utan La Linea. Vi ser den från våra fönster och det är då svårt att säga nej till barnen som såklart också vill gå dit och åka alla karuseller och gå i marknadsstånden o kika. Så vi ska gå dit med några vänner, vi är även medbjudna på middag av ett par Pelle hjälpte i förra veckan. Så blir nog en sen kväll imorgon, vilket är bra för då kanske vi får ungarna i säng i tid på onsdag :)

Och så några bilder från häromkvällen när Jamie och jag tog ett kvällsdopp.






Inga kommentarer: