tisdag, juli 02, 2013

Kärlek, spanska, Idag, imorgon och om några veckor

Lustigt, hela dagen har jag kämpat med att få Mollie att sova så jag kunde få en lugn stund, och nu ikväll när hon faktiskt sover så saknar jag henne massor och vill gå in och väcka henne så jag får krama lite på henne. Man är ju lite underlig på det viset ;) Killarna är lättare när det blir sådär, då kan man bara gå in och lägga sig bredvid dem i sängen och krama lite på dem, det är svårare i spjälsängen... Men jag ska inte väcka Mollan, jag ska sitta här lite till och få absolut inget vettigt gjort alls och sedan ska jag krypa ner i säng. Jag är verkligen totalt omotiverad till allt just nu, varför? Eller jag vill lära mig spanska men jag orkar inte ta tag i det... Hah! Vet ni vad jag gjorde, jag youtube:ade spanisch for beginners och hittade en kurs, så nu har jag faktiskt lrt mig endel tex: Quiero ir al banco = I want to go to the bank = jag vill gå till banken :) Necesito ir al Banco = jag behöver gå till banken. Stavfel på spanska kan dock förekomma, men på 10 min har jag lärt mig massa användbara fraser, skitbra kurs. Ska nog suga på detta över natten och se nästa del i kursen imorgon! Känner mig pepp som fan att ta tag i spanskan nu när jag insåg hur lätt det kan vara att lära sig om man använder rätt hjälpmedel, att läsa ur en bok är helt enkelt inte min grej! Thank god for youtube!

Idag har vi varit ute typ hela dagen, eller iaf utanför hemmet. Möte i skolan på morgonen, sedan hem en timme innan hämtning av pojkarna, lekparken fram tills det var dax för kalas för Jamie och lunch på cafe fresco för mig, Mollie o Alex. Daniela, Luciana och Ivan kom och lunchade med oss och sedan hängde vi ihop tills Pelle slutade jobbet. Vi satt på casemates i ett par timmar och tog kall dricka medan barnen lekte, vem behöver lekplatser?! Alex sprang på en klasskompis som han lekte massor med, så himla skoj o se! När Pelle slutade jobbet mötte han upp oss och så gick vi o köpte med oss indisk mat hem, lite av vår nya matkärlek :) Chicken Korma är ju bara sååå gott!!

Imorgon hade jag tänkt mig en hellugn dag men blev som tur va påmind om min dejt med Anne som har varit planerad sen ett tag tillbaka. Så min lugna morgon hemma blir en frukost ute på stan, inte för att det gör mig något :) Ska bli kul o träffa Anne igen, det var ett tag sen. Men annars imorgon så ska jag och barnen hålla oss på hemmaplan på eftermiddagen så dem kan vila lite, för på kvällen ska deras pappa ta med dem och se på fotboll, Gibraltar möter något skottskt lag. Grabbarna är super excited och har haft nedräkning här hemma i nån vecka nu. Så vad gör det att sovrutinerna blir upp och ner?! Inga läxor eller viktiga saker i skolan längre då dem gör sista dagen om en vecka. Förstår inte ens varför dem går av dessa dagar, fast jag klagar inte, kommer nog få nog så långt sommarlov med mina pojkar som bara bråkar ändå ;)

Ser så mycket fram emot att få komma hem till Sverige nu och få träffa alla mina nära och kära! Först en vecka i sthlm med svärfamiljen, skärgården och förhoppningsvis ett par vänner. Sedan en vecka på västkusten där det nog blir mer fläng, kanske någon natt i Lysekil om vi har nån som vill husera oss. Nån natt på skåpesund, nån i stenungsund osv. Besök i Henån är förhandsspikat likaså hoppas jag på i Dalsland. Hur sjutton ska allt hinnas med? Tur jag får lite extra dagar när Pelle farit hem igen.
Och jag är så glad över att vi hittat hemflyg med SAS, bagage för alla till och med Mollie utan extra kostnader. Mat och leksaker delas ut på flyget och säten som man faktiskt kan sitta i utan att få ryggskott! Känns så bra att ha hittat denna lyxen till ett bättre pris än lågprisbolagen, framförallt eftersom jag och barnen flyger ensamma hem! Ni anar inte hur skönt det känns!

Jäklar vad jag började kackla så här sent på kvällen, hög tid för sängen! Natti!


Inga kommentarer: