onsdag, juli 17, 2013

What a day...

Hej och hå vilket sista dygn vi har haft. Redan halv nio igår morse fick vi besök av en vän med tillbehörande barn pga en familjekris som hon behövde tala med någon av. Så vi hann knappt vakna innan det var full rulle. Klockan ett fick jag milt köra ut dem då vi klockan två hade en dejt med Kamila och hennes pojkar i Alameda garden och jag behövde duscha och packa i ordning oss innan.
Sen spenderade vi 2½ timme lekande i Alameda garden innan hettan tog ut sin rätt och vi begav oss hemåt igen för en timmes vilopaus innan Pelle kom hem och vi gick för att Möta Daniela o co för att gå över till karnevalen i La Linea. Dock var inte karnevalen öppen så tidigt som vi fått höra så fick spendera ett tag i lekparken intill. Då hände det värsta, Alex ramlar ner från en grej och slår i huvudet och får ett djupt jack som blöder. Så jag och Alex fick strunta i karnevalen och istället ta bussen till sjukhuset i Gib... På akuten blev vi sittande i några timmar i väntan på vår tur vilket resulterade i att Alex somnade som ökade min oro för någon slags inre skada i huvudet. Dock lugnade doktorn mig när vi väl fick träffa honom kl 23, och Alex sår limmades. Han var så superduktig och sa inte ett ljud!! Idag har Alex åkt på feber men jag vet inte om det har något samband, såret ser iaf fint ut och feber var inte med på listan vi fick över saker att oroa oss över när man slagit i huvudet. Han var rätt trött igår så kan redan ha varit på gång... Stackars lilla killen iaf... Nu får han krya på sig så vi slipper bära runt honom på flygplatsen! För inatt kör vi!! Sverige, here we come! Ska bara packa det sista och sedan är vi redo, har hunnit tvätta lite och städa hela lägenheten nu på förmiddagen. Kylskåpet är sorterat och det blir en liten påse med grönt o yoghurt till våra vänner som ska vakta huset, men nåt ska dem ju ha för det :) Så jag känner mig väl förberedd!


Mina pojkar i alameda garden igår

Gänget i alameda garden

Again


Inga kommentarer: