måndag, juli 15, 2013

Olika

Lustigt det här med hur olika människor är, på många sätt är jag och min man lika men på andra sätt inte alls. En sak som ibland kan orsaka, eh jag vet inte, inte bråk eller missförstånd men vi förstår inte varandra. Han är en socialt begåvad person utan den minsta blyghet inbyggd i kroppen medan jag är tvärtom. Jag har svårt att prata med nya människor, är extremt blyg och blir alltid tyst i stora folksamlingar eller grupper. Så när det gäller enkla saker som att gå ut och äta middag med människor där jag inte känner dem flesta så blir det en läskig och otrevlig upplevelse där jag bara sitter tyst medan Pelle gör sig flera nya vänner och inte upplever något av det obehag jag går igenom. Det lustiga med det hela är att eftersom jag inte är så socialt begåvad så blir det att många av mina vänner är precis som Pelle eftersom det krävs en tjötröv för att få igång mig. Detta leder till samma sak, dem förstår mig inte eftersom jag är långt ifrån blyg och tillbakadragen i dem lägen som jag är bekväm i. Så tja jag vet inte vart jag vill komma men situationer som dessa har nyligen uppstått och det har fått mig att tänka.
Kanske någon har lärt sig något om mig av detta psykopladder iaf :)

Inga kommentarer: