onsdag, september 28, 2011

Ska strax hoppa in i duschen men har precis smällt i mig en maffig macka o massa vatten så känner mig lite lätt full o avvaktar därför några min med duschen så jag slipper spy...

Igår var jag till barnmorskan här, inget nytt under solen när de kommer till bebisen. Hon växer o verkar ha det bra. Dock så sa BM att dem har inga specialresurser här utan dem skickar specialfall som mig till England eller Spanien i vanliga fall så hon tyckte att jag skulle föda i Sverige. Ska träffa läkare här imorgon o kommer väl få höra det då igen så vi är väldigt inställda på att det blir Sverige. Vi har redan börjat fantisera om den svenska julmaten ;) Så ja beslutet är väl typ fattat och jag har accepterat det, nu när man får flyga till rätt så sent ändå så blir det inte så lång stund utan samlad familj innan bebis kommer. Det blir väl tuffare efteråt dock, ensam med bebis och Alex utan ens avlastning på kvällarna o mornarna. Men antar att mamma o familjen kommer ställa upp o roa Alex när jag behöver vila osv. OCh tänk på stackars Pelle som inte alls kommer få bonda med sitt nya barn :S För inte tala om att jag kommer sakna honom o Jamie!
Sen vet jag inte hur lång tid det tar o få pass till den lilla och hur tidigt man vågar flyga? Är väl en av dem sakerna man får kolla upp... Jaja senare problem...

Annars var vi på playgroup i måndags, träffade Kim en sväng o sedan kom Trine efter jobbet. Slutade med att vi gick ut o åt middag med Trine o Johan på kvällen.
Igår så var det ju BM o sen så var jag helt orkeslös hela dagen. Sov en timme så fort vi kom hem efter att ha hämtat Jamie. Spenderade större delen av dagen i soffan fram tills Det var dax o fixa middag. Men sen när vi lagt barnen så fick vi ett ryck o städade hela lägenheten. På mitt initiativ då jag mått så dåligt över att de är så smutsigt...
Så idag har jag inga måsten o det känns skönt. Ska köra en maskin tvätt när vi kommer hem sen men det är allt :)

Inga kommentarer: