tisdag, september 13, 2011

Suck

Är rätt så trött på att få höra att jag inte gör något på dagarna, bara sitter vid datorn... MM för det är ALLT jag gör... Förutom att jag tar hand om två barn och ett hushåll och bär på ett barn i min mage. Men det är ju inte så jobbigt o vara gravid, onej, man blir bara lite tjock o thats it... Eller? Tja prova vara magsjuk i 5 månader till o börja med. Lägg till lite yrsel så du itne kan stå upp o prova sen att ta hand om 2 barn, ett hushåll o matlagning... Nej en ren barnlek.
Och ja datorn står igång o jag kanske verkar vara där hela tiden, förutom när jag lämnar/hämtar Jamie i skolan, är på lekplatsen med barnen, ger barnen frukost, lunch, mellanmål... eller när jag är med nåt barn på toa eller torkar upp något som spillts på golvet... Eller när jag hjälper till o leta fram ett klädesplagg, eller en leksak, eller säger till mina barn för att dem slåss... Eller så kanske jag städar, lagar mat, handlar, tvättar eller något annat oviktigt som inte alls tar på energin... Har jag riktigt tur så spyr jag eller försöker låta bli o svimma! Men ne jag sitter ju bara här hemma vid datorn och gör inget alls på dagarna...
Sen är jag en häxa som klagar hela tiden för jag har ju inget o klaga över för jag sitter ju bara vid datorn...
Okej bara lite irriterad ikväll!!!!

2 kommentarer:

Maribel sa...

Ja det är verkligen irriterande när folk som inte vet ett skit om ens liv ändå tros sig veta allt och säger sånna där saker som att man inget gör på dagarna. Samma personer skulle inte klara en dag om de fick byta liv med en. Som fd, au pair så tycker jag att du är fantastisk och då slutade jag ändå kl 18 men för din del fortsätter det, natt som dag. Jag vet hur det känns när folk tror sig veta hur man lever sitt liv och att det inte på något sätt är ansträngande, yeah right!! Stå på dig :)

Pernilla sa...

usch hoppas denna dag varit bättre och att du fått beröm istället för att du sliter så! ;)