lördag, september 10, 2011

Jodå livet går vidare här Gibraltar även fast man kan vara lite bitter. Men vem orkar gå igenom livet på det sättet?! Det har iaf inte jag orkat göra utan jag har njutit av det livet serverat mig dem senaste dagarna. Det som resulterade i mitt bittra inlägg va att en till i Pelles team fick sparken häromdan och en till sitter löst till... dem hävdar att Pelle inte behöver oroa sig men helt ärligt, när 3 av 5 fått gå och den 4e sitter illa till, vem kan då lita på det dem säger? Det var inte länge sen dem lovade att absolut inga fler skulle få gå... Så känns otryggt...
Sen så fick jag brev från min läkare där hon skriver att dem haft konferens om mig och kommit fram till att Gibraltar är ett litet sjukhus utan någon hjärtkardiolog så dem vill rekommendera mig o föda i Sverige... Tack för den liksom, men det blir inte så, jag har lagt mitt liv här nere och det är inte genomförbart för vår familj att jag ska åka hem till Sverige o föda. Men gick ju bra o föda Alex på en akutmottagning så jag ska nog överleva på Gibraltars sjukhus som faktiskt har en förlossningsavdelning :P Och mitt hjärta, jag tar den risken, det har inte vart nåt problem när jag födde J o A o då var de tyngre belastat så varför skulle det inte funka nu? Fast med vår otur, varför inte...
Men men, Ja ä int bitter ;)

Senaste dagarna har varit bra, mest för att dem inte gått långsamt utan flytit på i ett lagom tempo. Torsdagen spenderades med Trine o Annika på stan där vi åt lunch, shoppade lite och sen fikade :) Fick köpt mig ett par mammajeans för ca 50kr och 2 BH:ar för ca 150kr sammanlagt 200kr så jag är nöjd. Blev även lite fler uppsättningar av Jamies skoluniform så man inte behöver tvätta vitt varannan dag.
Igår Fredag så började jag o Alex dagen med o lämna Jamie i skolan då Pelle skulle till läkaren på morgonen. Så vi fick en tidigare snart än normalt o gick direkt till affären efter att ha lämnat J. Sorgligt att vi bara hann med o handla och sedan en halvtimme hemma innan vi fick gå tillbaka till skolan för o hämta Jamie. 3 timmar tycker jag är lite lite, men nu är det som det är...
Som vanligt efter skolan gick vi in på lekparken mittemot och där började jag prata med en tjeckisk kvinna som var riktigt trevlig. När jag för en gångs skull ha nån o prata med så vill barnen inte leka utan gå hem... men nån timma var vi där o jag o den andra kvinnan sa att vi ses efter skolan i lekparken nästa vecka :) Vet inte vad hon hette men känns som jag är ett steg närmare o få en till vän här. Detta är den första vän som jag skaffat mig helt på egen hand o jag är rätt blyg när det kommer till o träffa nya människor så det känns kul.
Efter lekparken gick vi hem o jag lagade lunch, var huslig o gjorde köttbullar :) O sen blev det bak av muffins. En jordgubbsmuffinsversion med rosa glasyr och rosa strössel :) Och så blev det en vanlig muffin med vit choklad i och glasyr med färskost på toppen o ett annat rosa strössel. Alex valde karamellfärg och strössel i affären kan jag ju tillägga :D
Sen kom Annika o Trine o fikade muffins med oss. Dem stannade tills det var middagsdax på Biancas med även dem stora grabbarna. Var en bra dag! Kom hem vid 22 o kastade ungarna i säng, sen lyckades jag hålla mig vaken till halv tolv innan jag stensomnade, fick ingen middagslur igår då det var fullt upp hela jäkla dan :)

1 kommentar:

Maribel sa...

Hej Nattis!! Det är så roligt att läsa dina blogginlägg, de har verkligen allt; glädje, oro, frustration och funderingar i övrigt över livet. Men bakälskare som jag är så kunde jag inte låta bli att stanna till vid ordet muffins :) Så jag undrar om inte du skulle vilja skriva ner recept på spännande saker du bakar i fortsättningen och kanske ta en bild så man vet hur det ska se ut :) Mer bakelser åt folket!! PS. Skulle gärna vilja ha er nya adress också! DS