söndag, september 11, 2011

Jag är imponerad över hur Gibraltianerna går in för att fira sin nationaldag. Alla är klädda i rött och vitt och ALLA är ute på stan o super skallen av sig... Jag har inga kläder i varken vitt eller rött så jag stack ut med min rosa tröja o svarta byxor, men så är jag ju svensk också :)
Jag är imponerad över deras passion men jag delar den inte. Men jag önskar vi svenskar vågade fira vår nationaldag med ens en tredje del av den entusiasmen!
Men värmen tog kål på mig och alla dessa människor så vi gick hem rätt snart igen...
Vi firade Gibs nationaldag inomhus, jag o Alex sov middag och Pelle o Jamie spelade wii. Sen så lekte barnen medan vi spelade dataspel. Middag blev på Mcdonalds där barnen fick leka lite också innan det var hemgång o läggdax för kidsen. Skön avslappnad Lördag! Men värmen verkar ha kommit tillbaka med fullkraft vilket jag ogillar skarpt, har varit mkt behagligare nu i nån vecka men allt gott måste tydligen få sig ett slut...

Söndagen planerar vi o spendera delvis i Kings Bastion med lite skridskoåkning o spel på arkadspel men vi får se var vi hamnar :)

Inga kommentarer: