lördag, september 03, 2011

Det har varit lite o göra här dem senaste dagarna även fast man inte mäter det på samma sätt som i Sverige. För att gå till ett par ställen o betala räkningar och gå till en affär o köpa skoluniform känns som ett dagsverke här men in Sverige hade det bara varit en timma på hela dagen... SÅ tja, lite o göra kan man tolka hur man vill. Det som står ovan var iaf vad vi gjorde igår. Men lägg sen till obotlig trötthet, illamående o en jäkla yrsel så är det inte så illa. Hann dessutom med o dammsuga o damma huset plus laga en god middag ;) Haha mina dagar här e fullt upp som ni kan förstå ;)

Idag har vi varit hemma hos Anne o barnen, tänker inte ens försöka mig på o stava dem men ska gå in på fb o kopiera deras namn så ska ni få se varför...
Oisin - uttalas ungefär Oschie
Eoghan - uttalas Owen...
Aibhin - uttalas Avin
Ja dem är irländska, där kan man snacka om att krångla till det!
Vi har iaf haft en supertrevlig dag, tom Pelle fastän Brendan inte var hemma. Våra grabbar o deras grabbar leker inte så mycket då språket kommer emellan o sen är deras pojkar 6 o 7 så dem tycker väl att J o A är lite små. Men deras lilla flicka har Alex gjort tappra försök o leka med men hon är bara 2 o inte så van vid det där :P
Anne är super med barnen och efter att ha sett henne leka med Jamie o förklara saker för honom så är jag inte lika orolig inför Jamies skolstart! Han kommer klara det galant då han dels snappar upp mer o mer engelska o dels eftersom han kunde sitta o ha Anne förklara saker för honom o han förstod :) Så håller han huvudet kallt så kommer de gå toppen!
Vi var hos Anne o co ända till sjutiden men då började de bli middagstid så vi for hem. Testade kinesen ner på hörnet som vi upptäckt att vi har, var ingen toppmat direkt men iaf jag åt mig mätt.

Imorgon är inget inplanerat så jag vet inte alls vad som kommer ske, funderade på bio men nu vart de tydligen Smurfarna som gick o inte Cars så nu vet jag inte...
Löser sig nog :) Vi pratade på o gå en promenad mot Jamies skola för o kolla vart han ska och så så att man vet. Slipper man vara helt väck när det är dax, även fast det blir Pelle som lämnar honom då jag skulle gråta ögonen ur mig med alla dessa hormoner o det vore inte bra...

Förresten verkar hösten ha kommit hit också, men troligen bara tillfälligt då det är för tidigt här. Pelles föräldrar åkte hem sista Augusti och sen första September så molnen o regnet, även igår kom det flera långa regnskurar, fast när det inte regnar så är det inte sådär grått o trist som i svea utan då skiner solen o himlen är blå. Men på 2 min så blir himlen grå o helt vatten faller från himlen! I like it :)

bilder i inlägget under, enjoy!

Inga kommentarer: