torsdag, maj 28, 2015

Vill börja packa NU

Men shit vad uttråkad och rastlös jag är, jag klarar inte av att plugga mer, jag kan inte göra uppgifterna för jag är inte i ett kreativt mode. Visst golven behöver både dammsugas och skura men jag vill inte det, det är tråkigt, dammsuga måste vara den mest värdelösa hushållssysslan, jag hatar det! Jag vet vad jag vill, jag vill börja packa ner våra saker i kartonger, jag vill förbereda oss på stressen som i slutändan alltid uppstår vid en flytt. Men jag har inga kartonger att packa i, och jag vill rensa men vet inte riktigt i vilken ände rensningen skall påbörjas... Det optimala när man rensar inför en flytt är att ha en skänkes/slänges låda och en låda att packa det som ska följa med i flytten i...
Så jag stampar runt, pillade lite i garderoberna men det gjordes för nyligen så det var inte mycket att rensa ut. Jag har ett gäng prylar jag vet att jag vill sälja/skänka och som jag börjat försöka sälja men inte fått någon respons för, det var hundra gånger enklare att sälja prylar i Gib än det är här. Så nu vet jag inte riktigt var jag skall göra av dem... Så kanske är det ingen idé att rensa ut mer prylar förrän jag har något bra ställe att göra av det ändå.
Har hur som helst suttit och skrivit en lista på saker vi säljer om vi flyttar till Gib resp. vad vi säljer om vi flyttar till UK. Blir ju o sälja av alla möbler om vi flyttar till UK, är dyrare att frakta dem dit än att köpa nya på plats så så får det bli... Kanske väljer vi annorlunda möbler på plats isf och förändring är ju alltid kul :) Men att flytta till ett annat land är ju en rätt stor förändring ändå haha, så kanske väljer vi samma för o få någon känsla av trygghet :) Hur som helst handlar det bara om några hyllor, skrivbord och en våningssäng, övriga möbler hyr vi med lägenheten här. Att vi sen har ett gäng möbler utspridda över hela Sverige också är en annan femma...

Nej nu har jag väl tråkat ut er tillräckligt med detta dravel, vi hörs!


skolexpriment, vampyr Nathalie!

Inga kommentarer: