tisdag, maj 26, 2015

Stackars Lucy

Det verkar som att våran fina lilla vovve har hamnat i en depression eller något, hon är extremt låg, inte pigg på att gå ut, inte så pigg på lek, dålig aptit och sover mycket. Först trodde jag det var löpet och värmen som påverkade henne men nu är löpet flera veckor bort och värmen har lagt sig och det blir bara värre och värre med Lucy. Idag var vi till hundparken med Louise och Camilla och deras hundar, och ist för att kasta sig in i leken så var Lucy avvaktande, stod och tittade när dem lekte och när nya hundar kom till parken så var hon extremt rädd och osäker. Det är inte min hund, min hund är glad, självsäker, busig och alltid hungrig. Jag har googlat en del och hon har alla symptom som fanns på listan för hund depression, men också för skendräktighet så något av det verkar det iaf vara. Och medicinen får båda är att leka och motionera mycket och ge mycket uppmärksamhet. Så nu precis har jag och Lucy lekt med vatten på balkongen och om en stund ska vi gå ut och kasta lite boll. Det är tråkigt att se henne sådanhär så jag hoppas det är övergående!


Finaste Lucy

Inga kommentarer: