torsdag, maj 21, 2015

Dax att rensa och packa

Idag hade Pelle en andra intervju och det lät väldigt positivt, det står mellan honom och två andra. Detta har såklart satt igång oss, tankar och funderingar blandas med min lust att genast börja röja och packa flyttlådor. Pelle kollar boende online och äventyrsgenen är fullt aktiverad... Och faktiskt så är det så att oavsett vart det bär av så har vi ju bestämt oss för att flytta efter sommaren så det är ju egentligen läge att börja fylla upp lite flyttkartonger och göra ytterligare ett röj bland alla våra prylar. Jag vet att dem flesta i vår omgivning tycker att vi är vansinniga som flyttar runt hela tiden, att vi skadar våra barn för livet och att dem kommer ha svårt att hitta sig en identitet. Jag tror och tycker att vi ger våra barn en vidsynt vy av världen, dem får uppleva många olika kulturer och möjligheten att lära sig många språk. Tryggheten har dem hos oss, vi fostrar inga otrygga barn och trots att Jamie på sina 8 år har flyttat lika många gånger som han är gammal så är han lugn, trygg, presterar bra i skolan och är snart trespråkig. Båda mina söner ser fram emot ytterligare en flytt även fast dem inte är riktigt överens om vart dem vill flytta. Jamie vill kuska runt i husbil när han blir stor och se mer av världen och Alex vill bli kapten på ett kryssningsfartyg som seglar jorden runt. Dem får en bra svensk grund med svenska hemma, svenska traditioner och långa somrar i Sverige. Hur bra som helst! Dem pratar bra svenska och identifierar sig som svenskar även fast dem bott mer eller lika mycket utomlands som i Sverige i sina liv, självklart har det påverkat dem och jag tror att om vi skulle flytta hem till Sverige nu så skulle dem ha svårt att förstå mycket av dem svenska vanorna och tillvägagångssätten.
Hur som helst så var det inte det jag skulle skriva om, men ville få fram att vi trivs med det liv vi lever, hela familjen älskar att flytta runt och uppleva nya kulturer och än så länge så har vi inga grova protester från våra barn. Man får passa på så länge hela familjen är med på noterna :)
Så snart får det bli inköp av flyttkartonger, rensa och packa. Hur udda det än låter så ser jag fram emot det!


Inga kommentarer: