onsdag, maj 20, 2015

Vaccin

Bit för bit så lossnar det, små saker faller på plats och det är så skönt! Att vissa saker tar två steg bakåt när annat tar ett framåt är en annan sak. Men med hjälp av familjen så löser sig saker, man vill ju inte som vuxen be sina föräldrar om hjälp men nu har vi fått ta den vägen och jag är trots det så otroligt tacksam över att vi har våra fina föräldrar som alltid ställer upp när dem kan! Så tack till er, ni vet ju vilka ni är! Jag älskar er alla!

Idag var en av sakerna som föll på plats det här med Lucy, jag tror att det har bekymrat mig mer än jag trott så när jag kom hem från veterinären så var jag så himla lycklig! Lucy behövde påfyllning av rabiesvaccin och något annat vaccin som jag faktiskt inte vet vad det var för, sen så bad jag om medel mot fästingar och loppor så det fick jag också. Sen frågade han om avmaskning och det behövde ju göras så vi fick medel mot det också :) Fick svar på några andra frågor och Lucy uppförde sig väl även fast hon var superstressad av situationen hos veterinären. Så himla mycket lukter och ljud för henne och andra hundar som kom och gick medan vi väntade, jag är inte jätteförvånad över att hon blev nervös och stressad men faktiskt väldigt förvånad över hur lyhörd hon var trots det. Hon håller på att utvecklas till en väldigt trevlig unghund!

I övrigt idag så var det föräldrafika på förskolan så jag fick med mig Pelle och hade en trevlig timma med dem andra föräldrarna. Sen blev det en timme på boulevarden i San Pedro då Alex och Mollie fick skippa fritids men vi behövde invänta att Jamie skulle sluta. Det vart supermysigt!
Och sen till middag blev det salladsbuffé, något som verkligen gick hem hos barnen! Hade jag blandat en sallad av allt så hade dem gnällt då alla gillar olika, men nu fick alla plocka dem ville ha och det gillade dem!  Kul med lite annan mat än den vi brukar ha!

Imorgon måste jag plugga igen, och huset måste verkligen städas. Så inga stora planer här inte, men det behöver man ju inte ha varje dag :)

Mina fina igår

En timme på boulevarden i San Pedro

Crocodile Mollie

Inga kommentarer: