torsdag, augusti 15, 2013

busy day

Hej och hå vilken dag, jag sitter och gottar mig med lite snacks och cola zero för det har jag förtjänat! Började dagen med att gå ut på stan för att hjälpa Pelle välja nya glasögon, det blev inte av igår men idag blev det gjort och han fick ett extra par på köpet och ett bra pris så vi är nöjda. Tar en eller två veckor innan han får dem dock så blir solglasögon en stund till... När vi varit hos optikern så gick Pelle iväg för att uträtta ärenden och jag o barnen gick till en lekplats som dem just gjort om där det dessutom finns skugga! Där sprang vi på Ida och lilla Alfie så blev ett par timmar där med trevligt sällskap så vi var alla nöjda. Sen hem och fixade lunch, la Mollie och sedan skurade jag halva lägenheten och plockade i ordning. La fem min på datorn och sedan väckte jag Mollie och packade ihop och gick hem till Hanna och hennes barn där vi badade i deras pool i några timmar. Jag och Jamie övade på att simma och gissa vem som simmade säkert 5 m helt själv utan flythjälp, jo våran älskade Jamie! Jag är sååå stolt! Hanna filmade det men jag inte helt hundra på hur jag får in filmen här så ni får hålla till godo med lite bilder på dem andra barnen tillsvidare :) Även Mollie hoppade i poolen idag och hon är inte det minsta rädd för vatten så hon plaskar, hoppar, hamnar under vatten och det är inga problem. Det är absoluta motsatsen mot hur grabbarna är och har varit även om dem blir bättre!
Efter några timmar vid poolen var det dags för oss att gå hem och fixa middag, jag fixade Chicken melt och klyftpotatis och efter middagen gick jag vidare och tvättade alla fönster, bytte lakan i Alex och våran säng innan jag skurade resterande av rummen... puh, blir trött bara av att skriva ned detta :) Men det har varit en bra dag men glada barn och jag känner rätt självbelåten med det jag har fått gjort. Bara två sängar o fixa imorgon och några maskiner tvätt, sen att man får börja om med städningen igen typ imorgon morgon tänker jag ignorera :)


Mollie pussgurkan gick runt poolen och pussade alla

Alex simmar lite

Mollie badar

Mollie simmar själv :)

Vi vinkar till kompisarna på deras balkong

Poolen, så härligt

Inga kommentarer: