tisdag, augusti 13, 2013

Back to normal, almost...

Första dagen hemma och vi fick besök av Pelles kusin Melinda och hennes mamma Ann som är på semester i Malaga och gjorde en dagsutflykt hit. Hemskt trevligt har det varit med lunch i OV och sedan en tur upp på the rock. Inga rutiner att falla in i idag heller eftersom det fortfarande är sommarlov ett par veckor till, och barnen är nöjda med sina leksaker som dem inte sett på nästan en månad så dagen har varit fin. Men usch så varmt det är... Pelle han jobbar bara hemifrån numer och kan styra över sin tid själv nu så han har varit med under dagen också så känns inte som semestern är över riktigt. Men det som markerat för mig att semestern är över är att jag från och med idag har slutat med sockret, jag tackade nej till glass och jag höll mig till snacks ist för godis. Det har faktiskt inte varit så svårt som jag skulle ha trott och det får mig och undra om jag stoppat i mig socker någonstans längs med vägen idag utan att märka det?! Eller kanske är det bara så att beslutsamheten och motivationen att gå ner fetmagen jag fått är så stark att det överskuggar. Sen ska jag inte ropa hej efter bara en dag men det känns bra, som om jag är på rätt väg!
Enda nedsidan med denna dagen är att bilen inte startar, vi tror batteriet är urladdat och att det inte laddar. Pelle och en vän ska kolla på det imorgon så får vi se om dem får igång den med startkablar. Går den inte igång efter det så får det väl bli verkstaden...

Imorgon är planen rätt vag, skulle ha åkt iväg med en vän men eftersom bilen inte startar så blir det svårt. Ska gå med Pelle till optikern och välja nya glasögon då hans solglasögon har starkare styrkan än hans glasögon så nu kan han inte använda dem vanliga glasögonen för ögonen har vant sig... Klantigt av optikern att inte upplysa honom om detta då han beställde dem... Så nya glasögon får det bli, han kan inte gå runt med solglasögon hela tiden, han ser rätt lustig ut på morgonen med morgonrock och solbrillor, eller nu ikväll när det är mörkt o han tänder alla lampor i hela huset för att se något alls :D



Inte så tokig utsikt

Melinda

Jamie spanar in utsikten

Alex, Jamie, Pelle, Melinda & Ann at the top of the rock

Pelle

Melinda

Grabbarna

Mollan sov sig igenom besöket på the rock

Moi

Nice View

Jamie testar apöron

Gibraltar

1 kommentar:

Sandra sa...

Saknar dig också!!!