tisdag, juni 01, 2010

Energi

Fantastiskt vad bara en kväll med en god vän kan göra! Laddat batterierna kanske är en överdrift men en extra energiöverföring blev det iaf!
Uppfriskande att gå runt tomten med någon som tycker det är skoj, hon hade åsikter på rabatter och kom med förslag på uteplats! Det slutade med att hon och jag flyttade sandlådan, sopade asfalt, bar runt på bord och stolar så nu har vi typ en uteplats utan att behöva förstöra gräsmattan! Varken Pelle eller jag hade ens funderat på o använda det utrymmet som uteplats men det blev jättebra! Så nu ska jag leta fram blomkrukor och åka iväg och köpa lite blommor att ha där så det blir mysigare. Nästa projekt får bli o köpa nya stolar och parasoll och sedan är typ uteplatsen klar :) Jättenöjd är jag! Så tack Emma för ditt uppfriskande besök!
Sen så pratade vi inte bara trädgård utan mycket annat också såklart.

Idag behöver gräset klippas, mat inhandlas och så behöver vi jobba.
Kvällen ska jag mysa med min man för imorgon tidigt åker han ju iväg!

Veckan som kommer är inte helt bestämd men tanken är att vi på fredag åker till min mormor och på Lördag hittar på något skoj som tex Nordens Ark med Gabbe och Tuva.
På fredag ska jag och Jamie till tandläkaren också, hann har en framtand som börjar bli mörk. Troligen nåt slag mot den som orsakat det men man känner sig ju som sämsta mamman i världen...
Annars i veckan så blir det väl till o njuta av det fina vädret som ska finnas här hela veckan!

Inga kommentarer: