tisdag, juni 02, 2009

vuxenpoäng

Idag har jag plockat på mig ytterligare några vuxenpoäng, jag har tagit ett stort steg för mitt självförtroende och min egen frihet! Jag har nämligen tagit körkort! Det har varit det hemliga projektet jag skrivit om, har inte velat sprida det för långt då jag sist gång jag försökte berättade för dem flesta o misslyckades. Jag tog det misslyckandet enormt hårt och ville inte berätta för mkt ifall jag inte skulle klara det denna gången heller. Men nu sitter jag här med en lapp i väskan där det står att jag vart godkänd på förarprov :) Om ca en vecka kommer plastkortet o då KANSKE det hela blir lite mer verkligt ;) Just nu begriper jag inte att jag har fått det. Sist blev ju besvikelsen överväldigande och hela alltet kändes som att jag själv var misslyckad så jag trodde väl att när jag väl lyckades ta körkortet så skulle lyckan vara total. Så är inte riktigt fallet, inte ännu iaf. Jag är ju glad och nöjd men känslorna är ju inte lika översvallande den här gången. När det hela sjunker in kommer nog självförtroendet med det o då blir väl känslorna väckta till liv. Men har man hållt på i omgångar så länge som jag och körkortet alltid har känts omöjligt o få så är det ruskit overkligt.
Well nog om det.
Har inte hänt så mkt det sista förutom att jag varit skitnervös inför uppkörningen och förra veckan gjorde jag teoriprovet. Har varit kämpigt men det har gått. Nu är bara ett av 3 projekt kvar o jag kan börja andas lite mer normalt. Men nu blir det full fokus på att få ordning här hemma. Är superrörigt! men med barnen blir det inte många knop iaf...
Imorgon skulle iaf hantverkarna komma o på torsdag hävdar dem att då är dem klara, tja vi får väl se hur det blir med det... iaf vore ju det toppen om dem var klara tills dess att vi åkte. Nu kan jag hjälpa till o köra på våra långturer, ihh :D
Nu ska jag nog ta o laga lite mat. ha det så bra. kram kram

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Grattis ;) Va kul, det är verkligen en frihet att ha eget körkort :)

Anna sa...

Grattis!!! välkommen till friheten. Kan du ju komma och hälsa på :) stora kramar