söndag, juni 28, 2009

just another day in paradise...

Det är alltid lite tomt när en bok är slut. Var länge sen jag var helt fast i en bok, men igår kunde jag inte sluta läsa, vet egentligen inte varför för den var inte så jätte annorlunda men jag var fängslad. Läste i stort sett hela dagen igår, ja förutom när vi var på Tuvas kalas. Nu är boken slut och det är lite tomt.
Har precis sett nån gullig barnfilm om en hund på canal+, väldigt mysigt. Jamie tittade också, sittande i mitt knä o det var ännu mysigare, inte ofta han kan sitta still i knät nån längre stund så jag fick passa på o krama på honom! Nu springer han runt o leker att han vattnar blommor, mitt lilla hushållsbiträde ;)

Fredagen tvättade och städade jag, kände mig duktig då, sen var det meningen att jag skulle fortsätta tvätta under helgen men jag har inte hunnit med. Får väl kila ner o sätta en maskin nu. Allt lär ju vara torrt nu iaf :) Här gäller det ju o tvätta dagligen ist för en gång i veckan när man hade tvättstugan. Då tyckte jag att det verkade lättast men nu kan jag längta tillbaka för nu för tiden känner man sig aldrig färdig, det är alltid fullt i nån av högarna...

Borde nog ta tag i att packa upp någon låda men är inte motiverad alls till det. Har helt tappat suget... Vi pratade om att få färdigmålat i rummet där uppe idag men vi får se. Pelle han sover fortfarande eftersom jag är en så snäll flickvän.. :P snart en snäll fru! Hua vad gammalt det låter! Vi satt uppe o planerade lite till bröllopet igår kväll, känns som att jag missat något viktigt i planeringen till bröllopet men kan inte komma på vad det är... Är skitorolig för att vi inte ska få ordnat några blommor eftersom vi itne fått tummen ur o prata med nån blomsterhandel... Pelle är cool o säger att "äsch vi får väl sätta ihop en själv annars", hmm jag är skeptiskt till det. Men i nödfall så... Vet inte hur mkt blomsterhandlarna har o göra eller om man måste vara ute år i förväg för isf är det ju kört. men samtidigt finns det ju dem som ordnar bröllop på en månad o ändå får sina brudbuketter så det ska väl lösa sig. Maten är typ planerad nu, kläder är på gång, ringar beställda, lokal bokad, serveringspersonal fixad, inbjudningar ute, musik på gång... har jag glömt nåt? Ja präst är fixad, eller pastor, det är tydligen väldigt viktigt att man säger rätt... jag vet knappt skillnaden :D Någon viktigt detalj som ni kan se som är bortglömt? påpeka det gärna isf!

Annars idag ska vi till Jeanette o Morgan, Max fyllde 2 i fredags så vi ska grilla lite korv o låta barnen leka. Ska bli trevligt! ( det är våra fd grannar)

nej har lite kortslutning i hjärnan, sömnbrist, ska nog sätta en tvättmaskin o kika på filmen med tom hanks på tv, det är för varmt för att jag skulle vilja gå ut...

2 kommentarer:

Pernilla sa...

=) Visst är det skönt när man kan tvätta när man vill?

Milla sa...

Jag kom att tänka på tårta..? Bröllopsnatten - bokad..? Kläder? Transport?
Hmm.. Det är ju rätt mkt.. Har det fortfarande i förskt minne.. *svettas* ;)