onsdag, juni 24, 2009

En härlig dag!

Ja dagen idag har varit fin, med så strålande sol att jag spenderade hela förmiddagen hemma, ja efter att ha släppt av Pelle på kontoret.
Har fixat i ordning i badrummet vilket blev väldigt fint, det behöver målas i fönstret o gardiner upp o några krokar skruvas på plats men på det stora hela är badrummet klart. Nej jag ljuger, elektrikern ska ju fixa lampor o kontakter också. haha så låter väl inte så klart, men efter en helrenovering så är det väldigt lite :)
Jag har även fått packat upp ett par andra lådor, bland annat i vardagsrummet o sen blev det ordning i vårt sovrum. Gud vad jag är nöjd med sovrummet nu. Och då är det inte ens klart! Skjutdörren har inte hoppat upp av sig själv, väldigt underligt ;) Ne men plattorna till dörrarna hade försvunnit så igår tröttnade vi o köpte ny, halvroligt iom dem kostade 1500kr men vi vill bli klara nu. Förhoppningsvis dyker dem andra upp innom 30dar så vi kan lämna tillbaka dem på nya kvittot. Sen har vi inte heller nån gardin ännu, men är ju ganska lätt ordnat egentligen, bara man orkar ställa sig o skruva lite... O överkastet vi hade köt till sängen vart för litet, så snopet! Men ska se om jag kan hitta kvittot så jag kan lämna tillbaka det på Ikea på måndag då jag ändå ska till gbg. Ska till min läkare på guch (avdelningen för vuxna med medfött hjärtfel) o kolla hjärtat efter graviditeten. Hoppas det ser prima ut så jag slipper magnet röntgen igen för det var fan inte skoj!
Efter att ha hämtat Jamie på dagis så grejade vi lite ute innan det var dax o börja med maten. Pelle åkte med Carl o Vicky hit då dem var utbjudna på grillning innan dem far till Italien imorn. Så det blev grillspett med korv, köttbullar, karré o kyckling, sen bjöds de täven på sallad och bröd. Till efterrätt hade dem med sig jordgubbar o smashsmallows så vi plockade även fram grädde o glass. Himlans onyttigt men sydigt gott. Som tur är har här varit så äckligt varmt att jag inte haft nån aptit på två dar, blir inte mkt av något alls o äta då.
Man innser verkligen fördelen med hus o trädgård dagar som denna. Jamie o Maxim har lekt i trädgården medan vi njutit av solen och maten. Självklart åt dem också men inte riktigt lika länge som oss, barn har ju inte direkt nåt tålamod att sitta still.
Imorgon har jag lovat att skjutsa dem till flygplatsen o det krockar precis med Marris kalas så dit blir jag lite sen. Men är viktigt att få hjälpa dem lite också då dem har hjälpt oss så otroligt mycket, speciellt Carl.

Ikväll har Jamie krånglat med sovningen, som vanligt... Alex somnade vid sex och sov sig nästan igenom allt trots från Jamie, men 5 min innan jamie somnade så vaknade Alex av att Jamie var skitförbannad, så jäkla typiskt. Hade hoppats på att han skulle somna om med lite välling men det funkade inte, just nu sitter han o river i sin blöja... Får se om han kan tänka sig att gå o sova snart för mamma börjar bli trötter!

På Lördag ska vi på kalas i stenungsund eftersom Tuva fyller 8år, min brors plastdotter för er som inte har koll ;) Ska bli roligt att för en gångs skull kunna gå på deras kalas, brukar alltid lyckas tajma dem så illa...

Ne nu orkar jag inte skriva mer, men hare bra så ses vi på stan... eller hur var det nu?!

1 kommentar:

sandra sa...

va glad jag ar att du uppdaterar en massa igen, va sa jattetomt fran dig ett tag :)