tisdag, juni 16, 2009

tröttnade på regnet...















Mina vackra
barn















Vi tröttnade på regnet, det regn som aldrig ville ge med sig där uppe i sthlm. Vi åkte hem i söndagskväll, Jag Pelle o Alex, Jamie lämnade vi kvar hos farmor o farfar. Vi kom hem mitt i natten och vaknade upp till solen som lyser upp våran västra kust!
Rörigt till tusen var det här hemma och igår gick vi o plockade men jag tyckte inte att det hände något alls. Men jag fick hämtat ut mitt körkort inne i Lyskil, vi fick kopplat in vårat bredband här i huset som vi även det hämtade på posten. Sen tog jag min premiär tur ensam i bilen, 2 veckor efter att jag fått mitt körkort men har inte varit mogen för det innan. Innan har Pelle varit med hela tiden o guidat mig på dem bitarna som jag känt mig osäker på, det har varit skönt eftersom våran bil är en långtradare i jämförelse med bilskolebilen. Jag åkte iaf in för o hyra oss några filmer, boxen o parabolen är ännu inte inkopplad så det enda vi kan se är film. Det blev även godis och en fryst shwartzwalds-tårta. Ja vi skulle börja våran nyttiga stil när vi kom hem igen ahde vi sagt, igår föll det :D För vi hann även med en bulle o glass på dem 2 turerna in till Lysekil vi gjort innan på dagen. Men idag är en ny dag o det känns som att det kanske kan gå vägen. Har ätit dem 5 godisarna som var kvar från igår men annars har här endast ätit ordentligt. Lunchen blev pastasallad, mycket gott men tyvärr inget man står sig på så jättelänge.
Annars idag så har vi varit väldigt duktiga, jag påbörjade dagen med o inviga våran ny dusch, den fungerade utmärkt förutom duschslangen som var trasig redan när vi köpte den (handla inte på bauhaus). Fick ta slangen som sitter där nere, men det gick fint :) Sedan åkte vi till banken på möte, Alex skötte sig exemplariskt, satt på golvet o lekte med medhavda leksaker!
När vi kom hem så sov Alex i bilen så vi passade på att röja. Har möblerat om endel, flyttat ner ett skåp, en garderob o så in med badkaret i källarn så där nere börjar det arta sig. Sen bar vi upp en byrå vi haft i hallen till barnens rum, den var lite stor i hallen o pojkarna behövde nån stans o lägga kläder så det blev toppen. Efter det har jag röjt som en tok, Pelle har jobbat. När man får någon stans o lägga grejerna blir det mycket lättare :) Jag har mest burit in saker på rätt plats/rum idag men redan ser det sjuk mkt bättre ut. Vi har golvytor!

Imorgon ska vi till Ikea och köpa på oss mer skit att placera ut på dem tomma ytorna jag ordnat till idag ;) Haha nej inte riktigt så illa. Men vi ska komplettera. Blir nog ett par gardinstänger, kökslampor, allmänna grejer till köket som saknas såsom knivlist, diskställ osv. Vi behöver även köpa badrumslampa (om nu elektrikern kan komma nån gång o koppla in den) och lite annat smått o gott. Vi passar på o fara till Ikea när vi inte behöver tänka på jamie, Alex följer ju oftast med på ett bananskal :P
Sen imorgon kväll kommer Anna, Johan o Jamie. Tror dem stannar till Lördag eller söndag, så blir midsommar med familjen :) Ska bli roligt att visa upp huset också, dem har endast sett bilderna från annonsen och varit på utsidan en gång. Nu är jag riktigt nöjd med huset så blir kul o visa upp!

Nu ska jag hugga tag i dammsugaren o köra över ett varv!

Inga kommentarer: