lördag, juni 06, 2009

Mora/älvdalen/sthlm

Nu har vi varit till Mora o Älvdalen och idag landat i stockholm, sköndal. Imorgon kväll bär det av ut till ingarö men först ska det bli släkt för hela slanten som alla vill fira att Manne tagit studenten.
Vi kom iväg rätt sent på torsdagen, hade planerat att åka vid tolv men tror vi var i Uddevalla vid halv fyra så gick inte riktigt som planerat. precis som jag hade trott så vart inte badrummet klart så som i torsdags, dels var rörmokaren sjuk så han kunde inte jobba o dels hann inte Kjell som kaklat o monterat allt klart med duschen... Men vi hade iaf ett handfat och toalett när vi åkte, plus en dörr vilket är ett framsteg :)
Så vi var uppe i Mora vid tio på torsdag kväll, det var bara o krypa i säng. Har nog inte sovit så gott på länge som jag sov i Maggis säng i mora! Sen kan det ju ha hjälpt att Alex endast vaknade en gång på hela natten också :)
Fredagen blev det frukost från ica maxi, baugette o munkar... lagom nyttigt men gott :) O så åkte vi till Älvdalen för o ta emot Manne som "sprang ut". Mötte Malin en vän till familjen Lindholm men resterande satt inne i Kyrkan där Mannes klass hade avslutning. Sen kom dem och Manne samtidigt. Blev åkande i blå cadillac för Manne, pelle o Jamie och ett par vänner till Manne, Jamie älskade det :) O sen vart det mat o kaka i en annan kyrka, då kom Mannes kör o dem körde ett uppträdande, även Manne då o jag insåg vad bra han sjunger. Har aldrig hört enbart honom lite sådär seriöst men det var verkligen jättebra trots att han inna skrikit sig hes i bilen ;)
Efteråt försvann Manne iväg o vi åkte iväg på sightseeing i Dalarna. Det är verkligen vackert, men jag hade kunnat bo där, hade fått panik av alla dessa träd!
Idag bar det av till sthlm, fick väcka Jamie 10.15!!! Det tillhör inte direkt vanligheterna, jag fick dock inte sova tills dess, Alex började vakna o gnälla vid sex men gick inte upp förrän vid halv nio. Vi var nog vakna med honom i shift. Sen började Pelle köra o det var meningen att vi skulle byta vid Gävle men jag somnade o sov så jag körde bara från uppsala, vilket i sig var en utmaning. Sthlms trafik och 3 filigt på det är en verklig utmaning för en nybörjare som mig. Men börjar lära mig vår bil nu, körde halva väg till mora också så jag känner mig lite tryggare. Fick bli en sväng till farsta också då halva laddaren till pelles dator är borta och han hade glömt sin mobilladdare... så kan det gå... :) Jag klarade av o köra där också o parkera och allt, fast fattade pelle fel när vi skulle hem så blev lite osämja en stund, men shit happens :D Han hade migrän också...
Var ute o lekte med Jamie sedan så fick Pelle o Alex vara inne, Pelles familj ahd eännu inte anlänt från Dalarna. Vi hade himla mysigt jag o Jamie. Annars är han så himla pappig men jag fick mig en stund med bara honom då vi gungade, åkte rutchkana, hällde sand i nån röranordning dem hade där osv... mysigt!

Här i sthlm hade jag även tänkt att vi skulle få köpt en ny bilstol åt Jamie så Alex kan ta över hans för Alex gillar inte sin längre, han vill sitta upprät. Och Jamie är hopplös med bältet så måste hitta nån där han inte kan ta sig ur bältet medan vi åker. Vi försöker o spänna åt så hårt vi kan men han kommer alltid ur den, är likadant i vagnen så där har vi gett upp, vår lilla houdini...
Är ju väldigt farligt i bilen dock om nu olyckan skulle vara framme...

Ne nu blir det nog bingen för mig, är så himla trött. Se you all later!

Inga kommentarer: