fredag, maj 08, 2009

vin, skvaller o sen skor

Kvällen igår, efter att Alex somnat var jättemysig. Mamma kom hem precis när jag avslutat min blogg och Lasse hade förberett mat. Ja det var sent att äta potatisgratäng o olika kött sorter klockan tio på kvällen men så himla mysigt. Jag drack tom lite vin tillsammans med dem, fast inte så mkt, blev nog bara fem klunkar men kändes nog så lyxigt. Vi satt o snackade till ca midnatt, var så trevligt. Den biten har jag verkligen saknat från tiden jag bodde hemma, vi satt ofta uppe till sent o snackade om allt mellan himmel o jord. Hemma har vi inte ro till sånt, blir inte alls på samma sätt. Kanske ska införa nåt glas vin då o då, kan ju inte skada nu när jag knappt ammar iaf.

Idag blir det torget med Carro eftersom mamma ska iväg o Lasse behöver greja. Jag behöver köpa nya sandaler till både mig och Jamie. Mina är totalt sönderslitna o båda Jamies par från förra året är för små!? Dem där små fötterna växer ju sanslöst fort.
Jag har alltid varit emot foppatofflorna men testade mammas ett par gånger igår när jag sprang till lillastugan o dem är ju sjukt bekväma så får nog bli ett par sånna som slit o släng skor, fastän dem är rätt fula...

Inga kommentarer: