torsdag, maj 21, 2009

häromdan, idag och imorgon

Ah idag känns det hela lite bättre. Jag har grejat lite här hemma och fyllt bilen med lådor inför imorn. Mamma och Lasse kommer för o tapetsera det sista i köket så det blir helt klart :) Jag hade tänkt ta med mig Jamie o måla pokerrummet medan Pelle ska ta Alex på ryggen o klippa gräset :) Förhoppningsvis hinner jag med ett lager så vi kan ta det sista nån annan dag i helgen, ja jag vet, det har jag skrivit innan :D Men nu börjar det bli bråttom.
Sen hoppas jag vi kan flytta lite möbler i helgen som vi inte behöver, typ gästsängen, lekrum osv. Men vi får se, kan ju flytta lite i taget i nästa vecka. Fördelen med att Pelle inte har ett vanligt jobb liksom :)

Sista dagarna i Portugal vart bra.
Söndagen vaknade vi upp alla 4 i den breda sängen o jag var inte ens ledbruten, 240 säng is the shit! Sen packade vi ihop oss, gick till Nunos hotell och för att säga hejdå o så åkte vi iväg på sightseeing.

Jag låter bilderna prata för sig själva :)

Tja utseendet blev itne detsamma i bloggen som när jag gjrode det men tja, det får vi leva med.
Mer bilder kommer såsmåningom upp på min bilddagbok.

Måndagen var vi vid poolen på förmiddagen och jag badade iaf i barnpoolen, doppade även Jamie men det var inte så uppskattat. Efter det gick vi och gjorde oss iordning o vandrade ner på stan för lunch o sedan stranden. Blev en pasta på en italiensk restaurang i gamla stan o sedan straden, men vi tröttnade rätt snabbt och bestämde oss för att gå mot the strip. Det var en jobbig väg o vi mindes varför vi brukade gå över stranden sist vi var där... uppfööör hela tiden... Men stranden hade ju inte varit lättare med vagnen. Sen blev det till o tröstäta glass på en glasseria, längtar fortfarande tillbaka dit ;) Jamie sov sig igenom det så han blev inte så jättehög på glass den här gången.
Sen shoppade vi på oss lite grejer, det enda vi shoppade där nere. Blev varsitt par shorts till mig o Pelle, en sparbössa till Alex o ett namntåg till Alex eftersom Jamie redan har ett sen innan. Jamie han har spenderat typ 200kr på o åka såndär små bilar, hästar ogrejer man stoppar pengar i så rör dem på sig. Vet inte vad det heter... Well ni fattar säkert!
Vi köpte även en vinflaska till mor och en ny sorts vodka & cognac som heter Girl, for girls only, som är smaksatt med jordgubb och litchi?
Sen vart det middag på samma mexikanska restaurang som första dagen. Tog en taxi tillbaka till hotellet så vi fick packat ihop det sista.

Hemresan gick rätt bra, men lixom dems ista dagarna hade Jamie feber till o från, så han var gnällig men sov största delen. Gick en bra film på planet så gick väldigt snabbt hem :)
Sen hämtade Pelles pappa oss på centralen o vips hem till sköndal för att äta middag med Pelles italienska släktingar. Vi har hälsat på dem innan nere i belgien 2 gånger så vi ville träffa dem.
Vid nio-halvtio bar resan av hemmåt, Lysekil, eftersom Ikea skulle komma på morgonen med vårt kylskåp. Bilresan gick bra, pelle stannade två gånger för o vila. När vi nästan var hemma, precis utanför vårt hus i Lyse faktiskt så hoppar ett rådjur ut framför bilen. Det var dimma så vi hann knappt se det innan jag slog händerna för ögonen och rådjuret flög över bilen o över i andra körfältet. Det var jävligt läskigt, Pelle reagerade snabbt och hans undermedvetna måsåte ha sett rådjuret för det tog itne lång stund innan bilen stod stilla. Rådjuret vände på huvudet o stirrade på oss och sedan dog det :( Det var så himla hemskt. Vi klarade oss fint med bara en pytteliten buckla i bilens motorhuv. Men det skrämde upp mig rejält, första tanken när jag insåg att vi skulle köra på det var att jag vill inte se det hända, jag vill inte vara med om att jag och mina barn dör. Nu vart ju inte fallet sådant, men tänk om det hade varit en älg?! Då hade vi inte haft sådan tur. Usch! Livet är så skört, man vet aldrig när det ska ta slut. Så varför stressa upp sig över renovering och flytt när man kan njuta av den tiden man har, för vem vet, imorgon kanske jag är död...