söndag, maj 10, 2009

Home is where your heart is.

Nu är jag hemma igen, stämningen var lite tryckt hos mamma och Lasse nu på förmiddagen och jag kände mig stressad inför resan så jag bad mamma skjutsa hem mig o barnen tidigare. Så vi landade i Lysekil vid två-tiden idag. Sen dess har jag packat upp grejerna från min helg i Skåpesund och sedan tagit fram kläder inför Portugal. Pelle har för lite kläder så för hans skull måste vi tvätta, okej jag o barnen behöver strumpor men annars har jag lyckats fixa kläder för en vecka i solen till oss alla. Men jag har insett att jag har ett par shorts o det är ett par träningsshorts, så imorn på förmiddagen får jag gå ner o kika i affärerna en vända. Får bli in emellan tvättmaskinerna och min inplanerade fika med Jannike :) Men annars så är det mesta inför resan ihop plockat. Tja tillkommer ju alltid en hel del. Måste ju fixa ihop barnmat och blöjor tex... finns alltid smått o gott man inte överlever utan. Ska iaf bli underbart gott med semester!

I huset såg jag att köket nästan var klart, men har inte hänt enormt mkt sen vi åkte i torsdags vilket är en besvikelse, känns som att Tobbe slöar nu iaf. Men det gör han nog inte, finns väl massa smådetaljer som man inte tänker på som tar massa tid. Men nu är jag riktigt ivrig att få klart allt. Vi vill ju kunna flytta in när vi kommer hemfrån Portugal, drömma kan man ju alltid... Usch att det ska dra ut på det så mycket.

Sanslöst trött är jag, hade inte klockan varit så lite hade jag lagt både mig och barnen. men får nog vänta ett tag till tyvärr. Gå o lägga sig ett och gå upp kl sex klarar man bara inte för många dar i rad. Och imorse fick jag ändå sova till halv åtta, vilket är ironiskt eftersom båda barnen för första gången i helgen somnade sin vanliga tid ist för o vara uppe sent, o så sover dem längre...

Ikväll kommer Pelle hem, emn då sover jag nog... ses!
Ps. Snälla nån kommentera så jag vet att nån läser, tycker det är dötrist att inte få nån respons...

3 kommentarer:

katta sa...

Jag läser här :)

sandra sa...

kan du iten se statistiken hur många som läser?
Jag läser iaf nätan dagligen :D bara dålig på att komentera tydligen ;D

Pernilla sa...

Jag läser väldigt ofta, fast är dålig på att kommentera...
Ha de nu så skönt i Portugal ;) Sola åt mig med! Kram