onsdag, maj 06, 2009

Packa packa, resa resa

Nu vet jag inte längre vart jag ska packa, jag känner själv att jag inte har gjort nåt men har nog packat 8 lådor igår och idag, är ju alltid något. Även sorterat o packat några säckar. Men nu vet jag inte riktigt vad jag kan ta, vad man kan tänkas behöva osv. Vet ju inte till 100% när vi kan flytta, beror ju på när dom kommer o fixar badrummet o så.
Tobbe skulle ha ringt sina chefer o säga att det är redo o börja kaklas men han är slö. Ja hantverkare i allmänhet är ju slöa...
Hela badrummet måste kaklas men först måste rörmokaren dra om rören där inne. Sen så ska ett par skjutdörrar upp i vårt sovrum och golvet måste in i barnens rum... vi har poker/data rummet kvar o måla och i köket är endel småpill kvar som Tobbe håller på med nu. Ja o så måste sista tapeterna upp i köket. Annars är huset klart. Känns som allt är kvar fastän vi slitit som djur. Men är väl för att inget rum är riktigt klart... Men på måndag trodde Tobbe att han var klar vilket betyder att köket, och sovrummen kommer vara klara. Helt ljuvligt! Bara det kommer få mig att stressa ner o sen resan på det och jag kommer vara helt cool :D
Sen är Ikea idioter men det får jag nog ta en annan dag.

Imorn bär det av först till Henån och min mormor, där kommer jag o barnen äta middag o sen kommer Lasse o hämtar oss. Sen blir vi i skåpesund under helgen, vi komemr iaf vara stationerade där. Sen hade jag tänkt träffa kompisar, så ni runt stenungsundsområdet som vill ses, hör av er! Det som är inbokat är att jag ska träffa Gabbe och på söndag blir det Anna. hade gärna träffat min far också men vet inte om han har tid med det. Men sen vill jag ju spendera tid med mor o lasse också, det lär ju hinnas med eftersom jag ska bo hos dem. Eller tja, jag o barnen ska bo i lillastugan. tar med mig dator o 3g-nätet iaf så uppdateringar här lär väl ske. kram på er!

Inga kommentarer: