fredag, november 11, 2016

nytt innertak

Igår kom det två byggarbetare hit, dem skulle fixa vårt tak i köket. Något vi helt glömt av så köket var fullt av disk (Pelles diskdag i onsdags) och allt annat man har i ett kök... Jag kan säga att de fick åka o äta frukost medan jag röjde undan allt... Sen började dem riva ner resten av de gamla taket, det var en jävla röra. När det var river målade dem på nån blå färg, vet inte riktigt vad det var men det behövde torka i minst 24h så dem kunde inte fortsätta mer denna vecka utan kommer åter på måndag. Dock städade dem ur, och jag städade igen och nu kan vi använda köket som vanligt igen, tills på måndag då allt ska ut igen, får då ska nytt tak på plats, de ska typ spacklas upp, eh jag vet inte vad det heter på svenska, plaster säger dem, sen ska det torka och sen kan dem måla.... Så vi kommer få röja köket i två omgångar till, jippi.... Men sen ska det vara fint igen!
Arbetsledaren förklarade för mig att det här spacklet (plaster) som sitter i taket ska vara ca 5cm medan vårt endast är 2 cm och att det antagligen är anledningen till att det rasade in... Så som allt annat i det här huset så är det fuskgjort för att komma billigt undan.... Men denna gång görs det ordentligt iaf.

Tak rivs och nyfiken hund

Inga kommentarer: