söndag, november 27, 2016

Ändrade helgplaner

Jag tror att sjukgymnasten jinxade nåt, eller så såg hon att nåt var galet. För när jag var där så började hon plötsligt trycka på mitt friska knä och fråga om det gjorde ont, nej det gjorde det ju inte... Hon skakade på huvudet och sa "Jag vet inte varför jag tittar på ditt friska knä" och sen var det inte mer med det. Men igår och idag så har mitt friska knä gjort gruvligt ont, mycket värre än det nyopererade knät... Jag har inte gjort nåt alls, det är som att hennes klämmande på det triggade igång något. Otroligt irriterande är det iaf att ha ont i ett knä och inte kunna böja på det andra...

Våra planer för helgen ändrades då vi bestämde oss för att behålla husbilen hemma över helgen när Pelle ändå hade hämtat den. Men då Mollie skulle på kalas i Lördags så kunde vi inte åka iväg och övernatta. Så vi spenderade lördagen med o pyssla hemma, jag bakade bland annat och sedan på kvällen så körde vi adventsfika med vännerna istället för idag. Det beredde plats för oss att kunna åka på en dagsutflykt med husbilen idag! Ikea struntade vi i då vi hittade glögg, pepparkakor och julmust i den onlinebutik vi normalt beställer vår mat.

Så idag åkte vi ner till Hayling Island med husbilen, vi fick med oss Annika också på vårt äventyr vilket alltid är trevligt :) Vi gillar Hayling Island och vi visste att det fanns bra parkeringar för husbilen och det är inte alltid fallet, ofta sätter de en gräns på 2,2m i höjd för att inte få in husbilar... Så det blev en vända på stranden, jag hade lite svårt o gå där så jag parkerade på en liten träpir på stranden, Jamie, Pelle och Lucy gick en längre vända medan Annika, Alex och Mollie byggde ett fort på stranden :) Bara att andas havsluft laddar våra batterier så det krävdes inte så mycket mer än så. Vi fikade med Lussebullar och sen tänkte vi gå tillbaka till husbilen och laga lunch, med det visade sig att vi hade slut på gas så vi fick åka och leta upp en plats att äta. Att hitta ställen att äta på är inte svårt, men det var det här med parkeringen... Men till slut hittade vi ett ställe där vi kunde äta på, och när vi kom ut så började det typ att mörkna så vi åkte hemåt igen. En jättemysig dag blev det, både att vara i husbilen igen och att vara vid havet gjorde mycket. Nu är vi såklart sugna på att åka ut en helg med husbilen igen, men vi vet inte om det hinns med innan jul, det är bara tre helger kvar innan vi drar till Sverige. Kanske tredje advent helgen att vi försöker åka ut, men vi får se, det beror på hur kallt det förväntas bli. Vi har inte en vintersäkrad husbil, det finns tre klasser och våran är klass två, så den klarar ner till nollgradig sen kan man inte ha vatten i tankarna osv, plus att den inte är lika tjockt isolerad som en klass tre som klarar av betydligt kallare klimat. Så vi får se hur det blir...

Imorgon är planen att lämna husbilen och hämta vanliga bilen och sedan att återgå lite mer till vardagen. Pelle har fortfarande svårt för att sitta vid datorn med sitt öga så kanske inte blir full vardag men barnen ska iaf till skolan. Men förutom skola osv så ligger veckan blank fram till fredag då svärföräldrarna kommer på besök!
Gissar att min rastlöshet kommer växa sig stor under de närmsta dagarna, får se om någon garderob behöver röjas igen eller nåt ;))

Mys med Mojmoj när grabbarna var iväg

Trötta men nöjda killar efter freda-lördags övernattning med scouterna

grabbarna grus...

Safety first!

Äntligen tillbaka i husbilen

lussebulle på stranden, family photo

bus på stranden

promenad på stranden, Pelle Jamie och Lucy

Mitt ställe på stranden

Selfie time

byggmästarna :)

Inga kommentarer: