fredag, november 25, 2016

lägesrapport

Idag har jag varit till sjukgymnasten, jag vet att alla nog inte bryr sig om resultatet men jag vet också att stora delar av min familj läser här inne så ni som inte bryr er får hoppa till nästa stycke ;) Nå faktum är att jag tydligen gör väldigt bra ifrån mig med mitt knä! Hon hade allmänna målsättningar från 0-6 veckor, 6-12 veckor osv och efter fyra veckor har jag uppnått alla för 0-6 veckor. Jag upplever ju att mitt knä är svullet och det sa hon är helt normalt och kan fortsätta ett tag. Eftersom jag haft flera ingrepp i knät samtidigt så hade hon inte varit förvånad om jag var långsammare än normalt vid återhämtning men ist så ligger jag före. Jag själv tycker inte att det sker någon förbättring men för tre veckor sen kunde jag böja knät i 75 gradig vinkel och idag 100 (110 med hjälp av handen) och det är tydligen en jättebra utveckling. Personligen tycker jag allt tar väldigt lång tid, jag hade inte förväntat mig så här lång återhämtningstid och är bara frustrerad men när jag gick så sa hon till mig "You are doing fatastic progress, you just need to realise it". Så försöker ta åt mig och inse att det kommer ta längre tid än jag hade tänkt.

För övrigt idag var jag på Alex klass assembly, dem var superduktiga! Pelle var iväg för att serva husbilen men pga trafik så kom han försent och fick boka om, så himla typiskt... Själv fick jag ta bussen till sjukgymnastiken, eller jag skulle men sen åkte bussen ifrån mig... den körde in på fel hållplats och när jag och en annan gick för att åka med så började han blinka ut från hållplatsen och fast vi kom fram och knackade på dörren så körde han bara.... Så fick gå och ta en taxi, dock skulle en annan man till sjukhuset också så vi delade och det blev inte så dyrt i slutändan som tur va. Men jävligt dåligt av den busschauffören!

Nej nu ska jag mysa med Pelle och Mollie, killarna är iväg på övernattning med scouterna :)

Inga kommentarer: